Re: XP Home OEM - upgrade do Win 7

Autor: Przemysaw Ryk <przemyslaw.ryk_at_gmail.com>
Data: Sun, 22 Apr 2012 21:58:29 +0200

Dnia Thu, 19 Apr 2012 17:36:33 +0200, jadryś napisał(a):

> W sumie to co tu jest, co przez to chciałeś powiedzieć? Widzę
> powiększoną czcionkę w obydwu oknach i zamiast pełnego tekstu -
> wykropkowanie..

A świstak siedzi i zawija…
1. http://ifotos.pl/zobacz/Windows-7_rehnssw.PNG/: zwężona kolumna „Disk„
(tak, że faktycznie nie mieści się w niej tekst „System Reserved”),
rozszerzona kolumna „Last Run”. Według Ciebie „…” po tekście „Running”
oznacza, że tekst się w tej kolumnie nie zmieścił?
2. http://ifotos.pl/zobacz/Windows-7_rehnsss.PNG/: szerokości wszystkich
kolumn zmienione tak, że mieści się w nich każdy wyświetlany tekst.

Z tekstem nic problematycznego się nie dzieje, szerokości kolumn można
zmieniać. CBDU.

> To tylko nakładka z domyślnym ustawieniem modemu, domyślnym w tym sensie
> że do współpracy z Orange. Gdybym pobrał ten program ze strony
> producenta modemu wtedy nie widziałbyś tego znaczka "Orange". Wszystkie
> parametry identyczne tylko nie jest wstępnie skonfigurowany do
> współpracy z Orange.

Nakładka czy od początku napisana aplikacja - przygotowane narzędzie na
zamówienie Orange. Czy pisał to producent modemu zgodnie z wytycznymi
Orange, czy też zespół wynajętych przez Orange programistów, to w tym
momencie nieistotne. Aplikacji nie przetestowano na okoliczność zachowania
się kontrolki okna w przypadku systemowego powiększenia fontów. Ślij maile
do Orange, żeby to poprawili, a nie narzekaj na Microsoft, bo ten tu nie
jest niczemu winien.

> Przecież piszę o tym od paru dni! Chcesz żebym się powtarzał? I nie mam
> tu tylko pretensji o fuszerę z Aplikacjami pozasystemowymi..

Zacytuj proszę uzasadnienie, dlaczego to Microsoft jest winien, że
programista olał zalececnia producenta systemu, użył niestandardowych
kontrolek okien i nawet nie przetestował zachowania aplikacji, jeżeli w
systemie ustawiono powiększenie elementów.

> Jeżeli to żart, to naprawdę mało zabawny.

Akurat linki wrzucałem ze śmiertelną powagą licząc na to, że dostrzeżesz
taki drobny szczegół, jak różne szerokości kolumn w oknie Narzędzia
Defragmetnacji (twierdziłeś, że to niemożliwe). Cóż - przeliczyłem się
najwyraźniej - trzeba było zaznaczyć żarówiastym, czerwonym kolorem, żebyś
wiedział na co patrzeć.

(ciach…)

> W7 ->personalizacja->ekran->ustaw niestandardowy rozmiar tekstu,
> wybieram 117%... XP -> pulpit->właściwości->wygląd-> rozmiar czcionki=
> bardzo duże.
> Nigdy nie pisałem o ustawianiu procentowym czcionki w XP.

http://ifotos.pl/zobacz/Windows-7_rexnrnr.PNG/ - ustawione 117%, okno
wyświetlane jak trzeba, szerokość kolumn w ramce pod „Stan bieżący” można
zmieniać bez najmniejszego problemu. Podobnie, jak przy ustawieniu 125%, co
Ci już na http://youtu.be/pslftI2wG70?hd=1 prezentowałem.

> Czyżby? Proszę - normalna czcionka -
> http://ifotos.pl/zobacz/100png_rerrxxq.png/
> Czcionka powiększona do 120% - http://ifotos.pl/zobacz/120png_rerrxns.png/
> Nadal będziesz prawił o nowoczesnym systemie? A może to mój komputer
> jeszcze dostatecznie zaawansowany żeby go poprawnie wyświetlać?

Nie. Ma użytkownika sierotę, który skonfigurować fontu i jego wielkości w
oknie wiersza poleceń nie potrafi. Kliknij w pasek tytułu tego okna, wybierz
opcję Domyślne - i ustaw jak Ci pasuje. Potem ponownie uruchom okno wiersza
poleceń. I przestań opowiadać brednie, bo jeszcze ktoś to przeczyta i
uwierzy. Linki do screenów zacytowane powyżej.

> Tak, nie mam innej możliwości dostępu do sieci.

To czepiaj się Orange, że ichnia aplikacja przy niestandardowej wielkości
fontów się rozlatuje.

> Te Twoje screeny jak na razie nic nie wyjaśniły, no może poza tym że u
> Ciebie w jakiś zadziwiający sposób jest widoczny tekst w konsoli przy
> powiększonej czcionce. Pewnie masz jakiś monstrualnej wielkości monitor
> i rozdzielczość ustawioną na maksa.. ?

Biorąc pod uwagę, że screeny były robione na maszynie wirtualnej
wyświetlanej na 17" monitorze z ustawioną rozdzielczością 1280×1024, to
faktycznie - monstrualnej wiekości monitor…

Nie jadryś. Ja potrafię sobie skonfigurować font w oknie linii poleceń.

> No właśnie - różnisz się bardzo od gdzieś tak 90ciu procent użytkowników
> komputerów. No bo kto z nich będzie przedkładał możliwość wykorzystania
> 8miu GB pamięci, z którego być może nigdy nie skorzystają, nad łatwą (i
> możliwą) konfigurację wizualną w dostosowaniu do swoich potrzeb... ?

Pierwsza z brzegu osoba, która hobbystycznie nawet zajmuje się obróbką
wideo…

Poza tym - jakoś znajomi moi w większości używają komputerów do niezbyt
skomplikowanych zadań. Kompozycje sobie zmieniają, wielkości fontów
zmieniają - i jakoś im nie występuje blokada szerokości kolumn w np.
Narzędziu Defragmentacji. Cuda pewnie jakieś…

(ciach…)

> Sam poszukam.

Znalazłeś? Czy może jednak podesłać?

> Tak, masz 100% racji - niedzielny użytkownik. Tako jak miliony innych
> użytkowników.. Ty rozpatrujesz problem, jak to robi mechanik
> samochodowy, a ja jak kierowca. - Zupełnie nie interesuje mnie ilość
> koni pod maską skoro nie ma dobrej widoczności przez szybę. A na dodatek
> w poprzednim modelu nie było z tym problemu.

I znowu niczym kulą w płot. Miliony innych użytkowników nie mają problemu ze
zmianą fontów, czy ich powiększeniem. Podejrzewam, że milionom innych
użytkowników można wytłumaczyć przyczyny, dlaczego w danym, konkretnym
programie wyświetlanie okien się wywaliło. Ba… śmiem twierdzić, że miliony
innych użytkowników potrafią wykonać ciąg logicznego rozumowania i wpaść na
pomysł, że skoro w tylu innych oknach działa poprawnie, a w jednym
konkretnym jest rozpiździaj, to niekoniecznie wcale Microsoft za to
odpowiada…

> Akurat tego nie musisz się obawiać - śmiało podłączaj - wypraktykowane -
> podłączyłem i obejrzałem nawet parę filmów, nic złego się nie stało - W7
> to wytrzymał..

Jeżu kolczasty - serio? W życiu bym nie przypuszczał. Ja tylko swego czasu
podpinałem cztery sztuki (bo była taka potrzeba na targach). Dwóch to się
bałem…

[ Paranoja też jest sposobem na życie.                                     ]
[                                (Murgen, Glen Cook "A imię jej ciemność") ]