Re: XP Home OEM - upgrade do Win 7

Autor: Przemys³aw Ryk <przemyslaw.ryk_at_gmail.com>
Data: Mon, 23 Apr 2012 00:18:28 +0200

Dnia Thu, 19 Apr 2012 17:55:48 +0200, jadryś napisał(a):

> Mojego też nie wyklucza, przecież dobrze wiedziałeś o co mi chodziło,
> więc po co to czepialstwo?

Prosta przyczyna: wyjaśniając coś komukolwiek, używam przyjętej dla danego
zagadnienia terminologii. Po to, by rozmówca czy dowolna osoba, czytająca
później dany wątek w archiwum, mogła w prosty sposób sprawdzić, o czym tak
de facto była mowa.

> Baza moich pretensji opiera się całkowicie na poprzedniku W7, czyli
> Windows XP i systemie Linuks. Skoro w tych przestarzałych systemach
> zmiana czcionki nie psuła wyglądu okien to dlaczego w W7 to się dzieje,
> a na dodatek dlaczego ten sfuszerowany system znajduje w Twojej Osobie
> takiego żarliwego obrońcę?

Gdyż to, co usiłujesz przedstawić, jako wadę Windows 7, tak naprawdę jego
wadą nie jest. Używasz aplikacji pisanej najprawdopodobniej w czasach XP,
napisanej przez programistów najprawdopodobniej olewających zalecenia
Microsoftu, używających innych niż systemowe kontrolki okien. Pretensje masz
do Microsoftu, że używając narzędzia, nad procesem powstawania którego
Microsoft nie miał najmniejszej kontroli, głupieje po zmianie parametrów
wyświetlania. Idąc analogią odnośnie motoryzacji: wkurzasz się na to, że
samochód z silnikiem benzynowym ma problem, jak mu paliwa do diesela
nalejesz…

> Z doświadczenia wiem że pod Linuksem też to się nie zdarzało i nie
> zdarza, a więc o co tu chodzi - spisek programistów przeciw najmnowszemu
> systemowi spod ręki Williama G? Mało tego, on nawet nieprawidłowo
> wyświetla elementy systemowe!..

Spisek? Nie. Niechlujność - w sensie brak testów. Plus olewanie jasno
określonych w dokumentacjach wskazań producenta systemu.

Z jednej strony, to ja żałuję, że Microsoft ma zespół na tyle dobrych
programistów, którzy potrafią utrzymać kompatybilność działania
oprogramowania. Cuda na kiju są odstawiane, by to jednak działało (popatrz
na wszystkie dowiązania symboliczne w Viście, czy Windows 7 - zrobione po
to, by działały aplikacje pisane przez cymbała, olewającego ustawienia
ścieżek do przechowywania danych użytkownika). Microsoft dobrze wie, że nowa
wersja systemu, to jedno. Ale możliwość korzystania z potężnej bazy już
istniejÄ…cego oprogramowania pod nowym systemem - to bardzo przydatna rzecz.

[ Cameroon: Men should grow up. House: Yeah, and dogs should stop licking  ]
[ themselves. It's not gonna happen.     ("House M.D. 1x03 Occam's Razor") ]