Re: XP Home OEM - upgrade do Win 7

Autor: Michal Kawecki <kkwinto_at_o2.px>
Data: Fri, 13 Apr 2012 00:25:39 +0200

Dnia Wed, 11 Apr 2012 12:41:01 +0200, jadryś napisał(a):

> To proste w W7 ustawienie innej niż zalecana (100%)wielkości czcionki
> skutkuje zniekształceniami okien, niewidoczne sa fragmenty tekstu, a u
> mnie np. w oknie aplikacji od modemu niewidoczne są przyciski
> minimalizacji czy wyłączenia.
> W Linuksie sprzed 10ciu i więcej lat nic takiego nie ma miejsca.
> Powiększenie rozmiaru czcionki skutkuje tylko tym że ona jest większa...

LOL! Powiedz to mojemu Ubuntu 11.10, na którego postawienie pod VMware i
jakąś rozsądną podstawową konfigurację zużyłem jeden cenny dzień z
mojego życia. Jak mi się będzie chciało to wrzucę screeny, na których
widać piękne okna _systemowych_ narzędzi_konfiguracyjnych, w których w
żaden sposób nie da się dojrzeć przycisku OK i Cancel (a może yes i no,
kto go tam wie...). Tak wygląda interfejs "nowoczesnego" systemu,
podobno przeznaczonego na desktopy. Przez te 10 lat nawet nie udało się
osiągnąć przywoitego skalowania okienek.
Że już nie wspomnę litościwie o podstawowej funkcjonalności, jaką jest
graficzny dostęp zdalny do okna logowania użytkowników. Uruchomienie
serwera VNC w tym trybie (port 5900) wymagało iście alpejskich
kombinacji i przestudiowania dziesiątek poradników maniaków grzebania w
plikach konfiguracyjnych. A u konkurencji - zapomniałbym, koniecznie z $
w nazwie ;-) - to klik, klik... i działa :-).

I nie, nie zamierzam trollować, zresztą nie będę nawet ciągnął tego
wątku, ale na oczywiste kłamstwa trzeba reagować - bo jeszcze ktoś w nie
uwierzy.

--
M.
/odpowiadając na priv zmień px na pl/