Re: Szukam małego programu do sortowania linii w plikach txt

Autor: Araneus Diadematus <warchlak_at_chlewik.pl>
Data: Thu 15 Sep 2011 - 10:25:07 MET DST

(Wała guglowi za QP...)
Użytkownik "sloniu_21" <sloniu.21@gmail.com> napisał w wiadomości
news:f97164c6-f479-4ea6-9027-6a0173589ce0@r21g2000yqr.googlegroups.com...
On 15 Wrz, 01:21, "Araneus Diadematus" <warch...@chlewik.pl> wrote:
[ciach]

> Jeśli input.txt ma stronę kodową CP852 to mogę wpisywać CHCP 1250 lub
> 852 lub 437, a i tak sortowanie będzie poprawne.
> Wydaje mi się, że CHCP ma tylko wpływ na wyświetlanie PL liter w
> konsoli.

c:\>chcp /?
Wyświetla lub ustawia numer aktywnej strony kodowej.

CHCP [nnn]

  nnn Określa numer strony kodowej.

Wpisz CHCP bez parametru, aby wyświetlić numer aktywnej strony kodowej.

c:\>

> I co rozumiesz przez "A to bezpieczny program?" odnośnie Gżegżółki XP?

W momencie, gdy do zmiany strony kodowej używa sie zewnętrznego programu, a
system dysponuje równie dobrym programem do tegoż, to zapala mi się żółte
światło (jeszcze nie czerwone), przerysowując, jakby do wyświetlenia
ukrytych plików w katalogu używać np. programu "Ciocia Basia", zamiast
równie skutecznego i wielokroć sprawdzonego dir /a, to wydaje mi się to
zlekka dziwne.
Jednak - po przeczytaniu Twoich odpowiedzi na moje posty wywnioskowałem, że
(spoko, nie mam pretensji) pomyliłeś zmianę strony kodowej (komenda CHCP z
numerem), z konwersją pomiędzy standardami kodowania (np, progiem Gż...). A
to diametralnie zmienia postać rzeczy, moje odpowiedzi stają się
nieaktualne, bezprzedmiotowe. Takowych programów (do konwersji) w systemie
nie ma (choć tabele jakieś to chyba są, ale ich nie rozgryzałem),
przynajmniej ich nie znam, nie kojarzę, więc użycie zewnętrznego softu jest
rzeczywiście, w tej sytuacji w pełni uzasadnione i nie budzi moich
zastrzeżeń.
Nauczony doświadczeniem ostrożnie patrzę na niektóre programy, jak np. na
Quote-Fix, wyleciał ode mnie po paru dniach, ponieważ poważnie utrudniał mi
klikanie linków (choć tam, gdzie działał, bardzo mi pomagał) i nie pomagało
przeptaszanie wszelkich możliwych opcji. Zdarzało się, że taki program
uszkadzał system.

Fajno, że się sprawa wyjaśniła... Idę na razie pokimać, bo znów w dzień
będzie sie spać chciało. A potem może ulepszę skrypt do konwersji, który
podałem? :)
Ups... byłem tak padnięty, że kimnąłem bez wysyłki :) Pisałem ok 4:30 rano,
a wysyłam dopiero teraz :)

--
Proszę, podpisz petycję...
http://www.petycje.pl/petycja/7778/