Re: Blokada uruchamiania javacpl.exe i aplikacji Java

Autor: Piotr Palusiński <perfekt_xl_at_invalid.wp.pl>
Data: Mon 11 Apr 2011 - 16:18:03 MET DST

In news:1ankn5tssmk6l$.dlg@kwinto.prv,
*Michal Kawecki* <kkwinto@o2.px> typed:
> Znalazłem dość nietypowy błąd w Javie Sun-a uruchamianej pod Windows 7.
> Otóż po ustawieniu wartości
>
> [HKEY_CURRENT_USER\Control Panel\Desktop]
> "FontSmoothingGamma"=dword:00000320
>
> przestają się uruchamiać wszelkie aplikacje Javy, applety w przeglądarce
> www, a także panel kontrolny javacpl.exe. Najprawdopodobniej wartość ta
> została u mnie kiedyś ustawiona online'owym narzędziem "Microsoft
> Cleartype Tuning". Nie przeszkadzało mi to do dzisiaj, ale straciłem pół
> niedzieli, zanim znalazłem źródło problemu... dlatego mam nadzieję, że
> jeszcze się komuś ta informacja przyda.

To są ustawienia dla czcionki ClearType.
http://www.liutilities.com/products/registrybooster/tweaklibrary/tweaks/10535/
U mnie ta wartość jest ustawiona na "FontSmoothingGamma"=dword:000004b0
(dzies.1200) i wszystko działa wraz z javą itp.
Co ciekawsze, zmieniłem (dla testu) "FontSmoothingGamma"=dword:00000320 i
java itp. działają, również po restarcie.
Piszę to z czystej ciekawosci, że u Ciebie nie działa, a u mnie na dwóch
kompach jest ok.

http://answers.microsoft.com/pl-pl/default.aspx