Blokada uruchamiania javacpl.exe i aplikacji Java

Autor: Michal Kawecki <kkwinto_at_o2.px>
Data: Sun 10 Apr 2011 - 23:11:01 MET DST

Znalazłem dość nietypowy błąd w Javie Sun-a uruchamianej pod Windows 7.
Otóż po ustawieniu wartości

[HKEY_CURRENT_USER\Control Panel\Desktop]
"FontSmoothingGamma"=dword:00000320

przestają się uruchamiać wszelkie aplikacje Javy, applety w przeglądarce
www, a także panel kontrolny javacpl.exe. Najprawdopodobniej wartość ta
została u mnie kiedyś ustawiona online'owym narzędziem "Microsoft
Cleartype Tuning". Nie przeszkadzało mi to do dzisiaj, ale straciłem pół
niedzieli, zanim znalazłem źródło problemu... dlatego mam nadzieję, że
jeszcze się komuś ta informacja przyda.

--
M.   [Windows Desktop Experience MVP]
/odpowiadając na priv zmień px na pl/