Re: Wymiana dysku - o czym zapomniałem?

Autor: Konrad <kbud_at_plusnet.BEZTEGO.pl>
Data: Wed 09 Mar 2011 - 21:41:24 MET

On Wed, 9 Mar 2011 19:00:33 +0100, Michal Kawecki wrote:

> Czasem się
> zdarza, że dysk zostaje wykryty przez BIOS z użyciem innej translacji
> CHS niż translacja, przy której ktoś kiedyś zakładał na nim partycje.

Czy taki problem może wystąpić jeżeli dysk był dziewiczo wpięty do laptopa,
tam już został, nigdy nie gadał z żadnym innym BIOSem? Pierwsze
partycjonowanie było spod UBCD4Win (czyli prawie Win XP) a odtworzony na
główną partycję system to też Win XP.

> Normalnie dla pierwszego dysku w systemie powinna ona mieć
> wartość 0x80; niestety czasem się zdarza, że w tablicy partycji zostanie
> wpisana wartość 0x81 lub 0x82. Dzieje się tak wtedy, gdy flaga ta jest
> ustawiana na dysku widocznym jako drugi lub trzeci.

To brzmi jak bardzo prawdopodobna przyczyna mojego byłego problemu: świeżo
po wpięciu dysku wystartowało UBCD4Win z USB pena, podpięty był zewnętrzny
dysk z obrazami na USB, więc nowy dysk mógł być tym drugim.

Swoją drogą to nieładnie, że zamiast jakiegokolwiek komunikatu o błędzie
(choćby jakieś cyferki) trzeba zgadywać co ma na myśli mrugający w kącie
kursor.

Konrad