Re: Wymiana dysku - o czym zapomniałem?

Autor: Michal Kawecki <kkwinto_at_o2.px>
Data: Wed 09 Mar 2011 - 21:48:00 MET

Dnia Wed, 9 Mar 2011 21:41:24 +0100, Konrad napisał(a):

> Czy taki problem może wystąpić jeżeli dysk był dziewiczo wpięty do laptopa,
> tam już został, nigdy nie gadał z żadnym innym BIOSem? Pierwsze
> partycjonowanie było spod UBCD4Win (czyli prawie Win XP) a odtworzony na
> główną partycję system to też Win XP.

Jeżeli w obu przypadkach był to WinXP, to problemu raczej nie będzie.
Natomiast użycie Linuksa często oznacza problemy, gdyż niektóre
narzędzia Linuksowe stosują domyślnie inną geometrię, niż narzędzia
pisane pod DOS/Windows.

> To brzmi jak bardzo prawdopodobna przyczyna mojego byłego problemu: świeżo
> po wpięciu dysku wystartowało UBCD4Win z USB pena, podpięty był zewnętrzny
> dysk z obrazami na USB, więc nowy dysk mógł być tym drugim.
>
> Swoją drogą to nieładnie, że zamiast jakiegokolwiek komunikatu o błędzie
> (choćby jakieś cyferki) trzeba zgadywać co ma na myśli mrugający w kącie
> kursor.

A co najgorsze, przez tyle lat problem ten nie eskalował do rangi, przy
której ktoś z MS by się nad nim pochylił... kiedyś nawet próbowałem ich
tym zainteresować, ale bez efektu :-(.

--
M.   [Windows Desktop Experience MVP]
/odpowiadając na priv zmień px na pl/