Re: Nieczytelna naklejka licencyjna, a kontrola czy legalność ?

Autor: Skrypëk <škrypëk_at_pűbliçenëmy.pl>
Data: Sat 05 Mar 2011 - 15:18:19 MET

Mariusz Kruk wrote:
> epsilon$ while read LINE; do echo \>"$LINE"; done < "Skrypëk"
>
> CHWDP! TTST! TIA! TLA! CChOTP?

Ocipiałeś?

> No właśnie to nie jest takie proste. Ze względu na specyfikę tego
> rynku. Ale nie liczę, że to pojmiesz.

Specyfika tego rynku polega na tym, że zbyt łatwo na nim obchodzi się reguły
uczciwej konkurencji.

> Nie, nie przyszło, morderco zwierząt.

To się zastanów. Jak skutecznie konkurować na rynku zalanym przez Windowsy i
Corele za pięć złotych. No pomyśl.

> Sam jesteś lewizna.

Tak, jasne:
http://allegro.pl/nowy-microsoft-windows-xp-professional-sp3-oem-pl-i1486745267.html
"NOWY MICROSOFT WINDOWS XP PROFESSIONAL SP3 OEM PL
Cena Kup Teraz 72,99 zł, za sztukę
Zgodnie z licencją OEM sprzedajemy program z komputerem, na którym był
wcześniej zainstalowany (Dell GX)."
Komputery nieokreślonego modelu, w nieokreślonym stanie i z nieokreśloną
rękojmią, z oryginalnym oprogramowaniem ktoś sprzedaje za 73zł, ale to ja
jestem lewizna :)

Panie mecenasie, gdybym miał na to czas, pieniądze, ochotę i taki talent
prawniczy jak waszmość, to kupiłbym od ręki wszystkie 50 i żądał
dostarczenia mi tylu właśnie sprawnych komputerów z _legalnie_ (tj. kropka w
kropkę wg System Builder Licence) preinstalowanym Windowsem i zniszczyłbym
dziada w sądzie za niewywiązanie się.
(A gdyby przypadkiem dostarczył, odsprzedałbym potem jakieś biednej firmie
lub instytucji za 100 zł od sztuki. Albo przeciętnej po 500zł).