Re: Nieczytelna naklejka licencyjna, a kontrola czylegalność ?

Autor: Skrypëk <škrypëk_at_pűbliçenëmy.pl>
Data: Tue 01 Mar 2011 - 14:20:51 MET

knrdz <proemld@vagrevn.cy> wrote:

> A jeśli jest posiadaczem egzemplarza komputera z zainstalowanym
> Windowsem, którego legalność zgodnie z EULA potwierdza naklejony na
> tym komputerze certyfikat autentyczności (jedyny wymagany przez EULA
> dowód posiadania licencji - nośnikami, rachunkami i pozostałym
> papierem użytkownik mógł bez szkody dla licencji

Ale ze szkodą dla możliwości odsprzedaży nie budzącej wątpliwości.

> zaraz po zakupie
> napalić w kominku) to potrafisz, panie sprzedawco nadmiarowych
> licencji

Ale ja ci nie chce sprzedać ani nie każę kupować. Wolno ci kupować używane
komputery z windowsami.

> stwierdzić czy nabył on ów komputer w sklepie czy z drugiej
> ręki ("naruszając" dobre rady Cioci Kloci) i na tej podstawie
> określić jakie ma prawa, a jakich nie? Bo jeśli nie potrafisz (skoro
> licencja nie jest przypisana ani do DNA użytkownika, ani do jego
> nazwiska, ani nawet do jego adresu email),

"markowy komputer" ma p/n i s/n z którego można się dowiedzić kto komu gdzie
i z czym w środku go sprzedał.

> to zakładam, że nie
> potrafisz też (bo jak?) stwierdzić, czy w tym jego komputerze prócz
> certyfikatu znajdował się zainstalowany Windows, czy zainstalował go
> sobie i legalność instalacji potwierdził u źródła (aktywując system w
> DRMie Microsoftu) dopiero po zakupie...

Ale to nie ja mam mu coś udowadniać, tylko ty się u takiego sprzedawcy masz
domagać dowodów na to że ci lewizny nie sprzedaje, żebyś potem ty nie miał
problemów.