Re: Jak zmusić Wistę do Fullscreen?

Autor: Radosław Sokół <rsokol_at_magsoft.com.pl>
Data: Fri 05 Feb 2010 - 08:55:45 MET

Przemysław Adam Śmiejek pisze:
> W silniku 1,7? Nie żartuj. To auto rwie asfalt, jak mocniej depnąć.

Przy czym nowoczesny silnik 1.7 na pewno ma o kilkadziesiąt
koni i niutonometrów więcej przy mniejszym zużyciu paliwa :)
Jakoś silnik 1600 Poloneza miał 87 KM, mój obecny 10-letni
1600 ma 112 KM, a obecne turbodoładowane silniki wyciągają i
po 140 KM z 1600. O momencie obrotowym i jego charakterysty-
ce już nie wspomnę, bo różnice są chyba jeszcze większe.

> No i co z tego? Ale po 100 latach nadal istnieje.

Skąd ta pewność? Polacy swego czasu produkowali papier tak
naładowany kwasami, że po 10 latach rozpadał się w pył.
Pomijam już zalania, pożary, myszy i inne czynniki, które
mogą obrócić dokument papierowy w papkę nieodtwarzalną w
jeszcze większym stopniu, niż uszkodzony czy zapisany w sta-
rym formacie dokument elektroniczny.

> No i? I tak im przeszkadza 10 sekund na start?

Tak. Bo jeżeli mają otworzyć 20 dokumentów, każdy po 10 se-
kund czekania i 10 sekund oglądania, a na nowym komputerze
trwa to nie 10+10, ale 1+10, to obsługa jednego studenta
skraca się z 400 sekund do 220 sekund. A lepiej załatwić
kolejeczkę szybko i napić się kawy, nić przez bite 5 godzin
sterczeć przy komputerze.

> No nie wiem. W mojej Wiście, jak zacznie świstać po dysku, to czasami
> uruchomienie programu trwa ponad minutę. A sam byłem świadkiem, jak
> przez Wistę punkt sprzedaży CP stracił trzech klientów, bo się system
> zwiesił, a zanim wstał od zera, to 3 odeszło wkurwionych. 98 wstawał
> szybko i już.

Bo coś było spieprzone. Nie rób takich porównań zresztą, bo
Windows 98 zawiesza się często i gęsto (ja sam jestem w stanie
zawiesić go na zawołanie programem liczącym sobie 10 wierszy
kodu), a XP czy Vistę zawiesić do zera jest *bardzo* trudno
i jeżeli "pada", to najczęściej z winy marnej jakości sprzętu.

|                 |  Politechnika Śląska                   |