Re: jak zablokować aktualizacje FireFoxa?

Autor: Przemysław Adam Śmiejek <niechce_at_spamu.pl>
Data: Thu 04 Feb 2010 - 13:24:10 MET

W dniu 2010-02-04 12:59, Radosław Sokół pisze:

> A kiedy został wprowadzony?

Nie wiem, z 2 lata temu? 3 lata temu? No owszem, pewnie za czasów XP a
nie wisty. Ale nie o tym była rozmowa.

> Ja piszę o nowych systemach, budowanych w tej chwili. Oracle
> IIRC jest częściowo wycofywany w gliwickim UM i zastępowany
> rozwiązaniami open-source. Mam kontakt z autorem paru nowych
> systemów i wiem, że regularnie sprawdza ich działanie w wielu
> przeglądarkach i "rzeźbi" jak tylko się da, by całość była z
> jednej strony zgodna ze standardami, a z drugiej -- niezależ-
> na od jakichś konkretnych wersji oprogramowania klienckiego.

No to słabo im wyszło, bo na razie kupujemy z ich powodu XPki. A ty się
dziwiłeś czemu uważam, że kupowanie XPków nadal ma sens.

> I coś z nim trzeba będzie zrobić, bo przecież za kilka lat
> nie można szukać komputerach po "szrotach"

A po co? QNTowi nie przeszkadza nowy sprzęt, a jedynie brak 16bit w systemie

> i instalować pi-
> rackich, korporacyjnych Windows XP?

No właśnie. Przecie rozmowa wyszła nasza z tego, żeby nowe wersje były
zgodne w dół i skoro XP ma podsystem DOSa, to i Seven powinien.

> A wszyscy inni twierdzą, że właśnie teraz, w erze Internetu,
> open-source *dopiero* rozwija skrzydła i za jakiś czas być
> może będzie stanowić *bardzo znaczącą część* oprogramowania
> używanego na serwerach i urządzeniach mobilnych.

No znaczącą część na serwerach to ma od lat 90. Era internetu też już
była 10 lat temu, a nie teraz.

Urządzenia mobilne -- owszem, tam próbuje się wepchnąć. Ale
kapitalistyczne korporacje i tak to zgnoją. Na stacji roboczej szans to
najmniejszych nie ma.

> Jako wtyczkę niezależnego producenta, za którą fundacja Mo-
> zilla nie ponosi żadnej odpowiedzialności.

Ale obsługuje. Więc jak nie lubią kodeków własnościowych, niech zapewnią
ich obsługę wtyczką.

--
Przemysław Adam Śmiejek