Re: windows 2008 standard - logowanie polaczen terminalowych i legalnosc xpunlimited

Autor: Radosław Sokół <rsokol_at_magsoft.com.pl>
Data: Thu 04 Feb 2010 - 12:49:55 MET

ein pisze:
> Nie mam mozliwosci konfiguracji komputerow klienckich. Nie do
> wszystkich moge podjechac...

VPNa nie konfigurujesz na stacjach, lecz na serwerze. A potem
użytkownikom wysyłasz instrukcję jak się mają łączyć. Niech
sami taką podstawową rzecz zrobią.

> W Win2k8 sa wbudowane 2 tcale na cele administracyjne, a korzystaja z
> nich uzytkownicy na prawach uzytkownika.

Może się coś zmieniło, ale w Windows Server 2003 w takim przy-
padku te konta *musiały* należeć do grupy "Administratorzy"
serwera!

> A moglbys rozwinac temat dlaczego niespecjalnie?

Bo umowa licencyjna najpewniej zabrania ingerowania w kod
programu i zastępowania jego fragmentów. Poza tym nie wiem,
czy ustawa o prawach autorskich nie zabrania również takich
ingerencji (o ile pamiętam dopuszczalne są tylko ingerencje
w celu uzyskania zgodności z innymi programami).

> poczatku chcielismy otworzyc na serwerze tylko SQLa, ale jak
> przetestowalismy aplikacje gdy z lacza korzystal jeden uzytkownik i
> chodzilo to tragicznie...

Dlaczego? Ja bym obstawiał, że jest coś nie tak z aplikacją.

> Stad teraz pomysl na serwer terminali docelowo ma byc 10 uzytkownikow.
> Wiadomo ile kosztuje jedna licencja, a XPunlimited bez ograniczen to
> koszt EURO 485.

A bierzesz pod uwagę, że na SQL Server (jeżeli używasz Micro-
soft SQL Servera, oczywiście), też IIRC musisz mieć CALe,
jeśli korzystasz z autoryzacji kont?

|                 |  Politechnika Śląska                   |