Re: Przyspieszanie Se7en

Autor: Radosław Sokół <rsokol_at_magsoft.com.pl>
Data: Thu 04 Feb 2010 - 12:39:47 MET

marfi pisze:
> Nie generalizuj. W wielu przypadkach programista ma znikomy wpływ na
> wymagania co do pamięci bo większość zużycia pamięci wywodzi się z
> systemu lub używanego narzedzia a nie kodu tworzonego przez programistę.

Systemu? Uzasadnij.

Używanego narzędzia? Rozjaśnij. Bo jeżeli chodzi Ci o narzę-
dzia w sensie języków programowania i środowisk (Java, .NET),
to właśnie *o to* mi chodzi. Zamiast używać rozwiązań może
trudniejszych, ale efektywniejszych, leniwi programiści
wybierają wygodę. A cierpią za to użytkownicy.

> To nie jest smutne - ja się cieszę, że można mieś szybki i stabilny
> komputer (zastępujący kilka komputerów) za rozsądną cenę oraz dużą ilość
> oprogramowania do wyboru :)

A zdajesz sobie sprawę, że np. uruchomienie ChiWritera na
IBM PC/AT z 640 KiB RAMu i dyskiem 40 MiB trwało mniej wię-
cej tak samo długo, co uruchomienie OpenOffice.org na Pen-
tium 4 z 1 GiB RAMu? I gdzie tu ta szybkość? Sądząc po
tysiąckrotnym wzroście wydajności, spodziewałbym się co
najmniej stukrotnego wzrostu szybkości działania, a nie
*podobnych* wyników.

Owszem, funkcjonalność się zwiększyła, bezdyskusyjnie. Rów-
nież szybkość realizacji operacji edycyjnych jest generalnie
większa (choć czasem w to wątpię, widząc jak Notatnik czy
Excel wykonują funkcję Search&Replace). Ale średnio wcale
te nowe komputery nie działają tak niesamowicie lepiej od
starych.

|                 |  Politechnika Śląska                   |