[Win7] Firewall i obsługaprogramów

Autor: hef <BertTrustWYTNIJTO_at_gmail.com>
Data: Wed 03 Feb 2010 - 23:34:46 MET

Witam,
czy da się skonfigurować windowsowego firewalla aby informował mnie o wszystkich
nieautoryzowanych próbach połączenia z internetem - niezależnie co by to było -
i to za każdym razem?
Chodzi mi tu o rozwiązanie znane z ZoneAlarma Free, który wyłapuje każdy
program/proces i pyta czy udzielić mu pozwolenia na łączenie z internetem w tym
jednym przypadku oraz czy zapamiętać tę opcję czy też może pytać za każdym
następnym razem.

Jestem i tak za porządnym firewallem na serwerze więc moim głównym zmartwieniem
są programy, które bez mojej autoryzacji probują się co chwila łączyć z
internetem często powodując tylko moje wkurzenie - a niestety w chwili obecnej
windowsowy firewall poinformował mnie tylko raz o programie, przepuszczając
kilkadziesiąt procesów już - co z kolei spowodowało, że 6 programów chciało bym
ściągnął aktualizację, obczaił ich nowe funkcje i w ogóle świetnie. Przy połowie
uruchamiając się i spowalniając mi kompa ... Część została skonfigurowana by nie
sprawdzały aktualizacji ... co nie powstrzymuje ich od łączenia się w
niewiadomych celach z internetem. Nie wspominając o "Instalatorach" które przez
to, że łączą się z internetem pracują wielokrotnie wolniej (przykład z życia,
ten sam program, ta sama wersja - zamiast 10 sekund instalacji z ZoneAlarmem,
któremu kazałem zablokować połączenie instalatora - 2 minuty z włączonym
Windowsowym Firewallem, który nie wykrył połączenia)

Niestety wczoraj zainstalowany ZoneAlarmFree przy wyłączonym Firewallu Windowsa
7 zwiesił mi już raz system i regularnie blokuje połączenie z internetem
programom, które pozwolenie mają. Windowsowy firewall wydawałby się
wystarczający gdyby tylko miał opisaną przeze mnie funkcję albo chociaż coś
zbliżonego.

Z góry dzięki.