Re: [Win7] Plik Zgodności - problemy

Autor: Michal Kawecki <kkwinto_at_o2.px>
Data: Wed 03 Feb 2010 - 22:47:04 MET

Dnia Wed, 03 Feb 2010 15:30:05 +0100, BertTrust@gmail.com napisał(a):

> [...]
> folderów itd itd tu chodzi o katalog docelowy w C:/Program Files/xxx...
> Jeżeli tutaj wrzucę katalog (z plikami czy też bez, pełny czy pusty -
> nieistotne) ale OBOK tego katalogu nie stworzę nowych plików to nie ma przycisku
> pliki zgodności.
>
> Jak widzisz - w tym wypadku ciężko mówić o braku potrzeby. Często zdarza mi się
> wrzucać tam dodatkowe katalogi - dajmy najbardziej prozaiczny przykład - skórki
> (czy pliki konfiguracyjne) do programu. Skórki do programu są często katalogami.
> Wrzucam więc katalog do c:/Program Files/XXX/Skins/ (a niech będzie nawet, że

Rozważmy trzy sytuacje:
- jeżeli folder Skins zakłada instalator programu, to on z pewnością
utworzy się w Program Files a nie w Virtual Store, bo instalator do
pracy wymaga podniesienia uprawnień.
- jeżeli zakładasz go spod Eksploratora, to z pewnością nie piszesz do
Virtual Store, bo wszelkie operacje zapisu w Program Files także
wymagają podniesienia uprawnień i przed zapisem trzeba się na to
zgodzić.
- trzecia sytuacja polega na ręcznym utworzeniu folderu Skins spod
jakiegoś obcego narzędzia działającego z podniesionymi uprawnieniami. W
takim wypadku - podobnie jak w dwóch pozostałych - folder ten także
zostanie utworzony w Program Files, a nie w Virtual Store.

Czyli nie bug, bo Virtual Store jak na razie mamy pusty.

> i ... dupa! Przycisku zgodności nima. A ja nie mam
> żadnej informacji czy ów katalog w ogóle istnieje na VirtualStore. Mimo, iż mam
> w nim dane.
> Dla mnie to BUG bo, jak już pisałem, dane są lecz windows o tym nie informuje.

Folder Skins nie może istnieć wyłącznie w Virtual Store. Musi on
fizycznie _najpierw_ zaistnieć w Program Files. Jego kopia pojawi się w
Virtual Store dopiero wtedy, gdy program spróbuje zapisać jakiś plik do
_już_istniejącego_ folderu \Program Files\Skins. Innymi słowy, Virtual
Store jest jedynie *odwzorowaniem* fizycznie istniejącego układu
folderów w Program Files. Kiedy usuniesz oryginalny folder \Program
Files\Skins, to - nawet gdyby z jakiegoś powodu w Virtual Store pozostał
odwzorowany wcześniej folder Skins a w nim jakieś pliki - i tak ich w
oknie Eksploratora nie zobaczysz, bo nie ma już źródłowego folderu do
którego mogłaby się usługa Virtual Store odnieść.
A więc to także nie jest bug.

--
M.   [Windows Desktop Experience MVP]
/odpowiadając na priv zmień px na pl/