Re: Pendrive Partycje

Autor: Michal Kawecki <kkwinto_at_o2.px>
Data: Wed 06 Aug 2008 - 20:51:32 MET DST

Dnia Wed, 6 Aug 2008 20:13:19 +0200, Kłapouchy napisał(a):

> Witam!
>
> Ja głupi potraktowałem pena jako zwykły dysk i utworzyłem 2 partycje:
> I fat32 1GB na jakiś system typu livecd(usb)
> II NTFS c.a 7GB
>
> W takim wypadku XP i Vista głupieje, xp widzi tylko pierwszą partycję,
> vista interpretuje, jakoby pierwsza partycja była druga i na odwrót.
> Jak, że trochę kombinowałem z tym penem i nie wiem co było przyczyną ale
> viśta po reboocie stwierdziła, że są problemy z uruchomieniem i chętnie
> odtworzy się z punktu przewracania. Nie zgodziłem się i po pewnym czasie
> [...]

USB peny generalnie są traktowane jako urządzenia z jedną partycją. Nie
pamiętam już od czego to zależy, chyba od jakiegoś znacznika
określającego typ dysku. Linux pewnie ten znacznik zwyczajnie ignoruje.
O, tu masz to objaśnione szczegółowo:
http://www.uwe-sieber.de/usbstick_e.html .

--
M.   [Windows - Shell/User MVP]