Re: Pendrive Partycje

Autor: Dominik & Co <Dominik.Alaszewskinawirtualnejpolsce_at_invalid.com>
Data: Thu 07 Aug 2008 - 08:45:02 MET DST

Michal Kawecki napisał(a):

> USB peny generalnie są traktowane jako urządzenia z jedną partycją. Nie
> pamiętam już od czego to zależy, chyba od jakiegoś znacznika
> określającego typ dysku. Linux pewnie ten znacznik zwyczajnie ignoruje.

Znacznik określa tylko typ dysku jako "removable" (z wyjmowalnym nośnikiem).
Z jakiej to normy (ISO, ANSI?) ma wynikać, że dysk takowy może mieć
tylko jedną partycję? Od dawna przecież istnieją napędy Iomega ZIP,
których nośniki można normalnie partycjonować (co prawda nie sprawdzałem
pod Windows ;-)

IMO to ograniczenie Windows, tak jak umiejętność utworzenia maks jednej
partycji podstawowej.

A to, jak Windows widzi pendrive można obejść:
http://www.uwe-sieber.de/usbtrouble_e.html#partitioning
- pendrive będzie widziany jako USB HDD i wszystkie partycje będą dostępne.

--
Dominik (& kąpany)