Re: xp na ssd

Autor: Sempiterna <rzopa_at_amorki.pl>
Data: Sat 02 Aug 2008 - 10:53:33 MET DST

news:2008080206455000@grush.one.pl...

> Dysk SSD to nie karta pamięci flash czy pen-drive. Trwałość

To oczywiście wiem.

> jest o rząd wielkości większa, a algorytmy 'wear-leveling'

Trwałość - dobrze... ale mimo algorytmów... to chyba bym się krępował
zastosować w firmowym serwerze...

> (względnie) równo obciążają zapisami całą pojemność nośnika.
> W efekcie musiałbyś non-stop zapisywać coś na dysku, żeby
> go w sensownym czasie "zarżnąć".

Mam nadzieję, że ma to-to jakiegoś SMART-a, lub analogiczną funkcję,
która jak w tradycyjnym dysku, poinformuje, ostrzeże (o ile zostanie
oczywiście odczytana zawczasu), że "temu dysku już słabo"?
Bo, nie powiem, diabeł kusi :), ale też bnie bardzo bym chcial być
zaskoczony, że mi nagle padnie (bo jeśli po trochu, to jest czas na
podjęcie działań)

Poczytam przy okazji o funkcji... czy ona to tak działa, ze przepisuje
dane z obszaru "bardziej macanego", do "mniej macanego"? Bo jeśli nie,
to rozumiem, że układ musi jakoś indeksować, gdzie jest w tym momencie
sektor np. 132433?

--
D4
Abecadło z pieca spadło,