Re: Ratunku, czy popsulam notebooka

Autor: Piotr Palusiński <perfekt_xl_at_invalid.wp.pl>
Data: Thu 15 May 2008 - 20:52:38 MET DST
Message-ID: <g0i0t5$e2l$1@atlantis.news.neostrada.pl>
Content-Type: text/plain; format=flowed; charset="iso-8859-2"; reply-type=response

In news:482c7ca1$1@news.home.net.pl,
*Sempiterna* <rzopa@amorki.pl> typed:
> Użytkownik "Piotr Palusiński" <perfekt_xl@invalid.wp.pl> napisał w
> wiadomości news:g0hpjp$m6p$1@atlantis.news.neostrada.pl...
>> In news:g0hork$2rd$1@h1.uw.edu.pl,
>> *Anka* <stona@fuw.edu.pl> typed:
>>> Użytkownik "Sempiterna" <rzopa@amorki.pl> napisał w wiadomości
>>
>>> Dzięki, na razie jeszcze przed ostatnim twoim listem puscilam kilka
>>> razy
>>> chkdsk /r .
>>> Leci jak burza do 75% potem cofa do 50 i idzie powolutku do 100%.
>>> co ktorys raz mowi, ze znalazl blad i naprawil, c drugi raz nic nie
>> ^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^
>>> znajduje.
>>
>> Przyglądnij się czy Twój dysk nie "woła" o wymianę ?.
>> Sprawdż go narzędziem diagnostycznym sciągnietym ze strony
>> producenta.
>
> Nie inaczej. Mam taki dysk, że na nim NTFSa nie położę.
> Bo jak znajdzie złe bloki, to je oczywiście pisze do specjalnego pliku
> systemowego. Sęk w tym, że jakiś z tych złych bloków wypada akurat na...
> plik z zapisanymi złymi, system więc traci część informacji które bloki
> są złe... i tak w kółko Macieju...
> Objaw, jaki właśnie podałą Ania, idealnie mi do tego pasuje.

Wtedy się robi taki trik:
Wejdź do konsoli odzyskiwania i wydaj takie polecenia:
Chkdsk /r
oraz
cd system32\config [Enter]
ren system system.old [Enter]
copy system.old system [Enter]
Exit [Enter]
Wejdź do systemu

Jesli bedzie problem z innymi plikami, to wykonaj podobnie z plikami
software, ntuser.dat w swoim profilu i tym, który jest uszkodzony

> Ja bym czym prędzej pościągał dane gdzieś na bok...
> Aniu... zobacz, czy pod koniec działania raportuje jakieś złe bloki (bad
> clusters jeśli po angielsku) i czy po kolejnym przejściu ta informacja
> przepada, czy ilostan bloków się zwiększa?
> Systemy z linii NT bardzo nie lubią niesprawnego sprzetu, więc (nie
> tylko) dlatego, zgodnie z bardzo słuszną radą Piotra, sprawdź ten
> dysk... a najlepiej szybko gdzieś zrzuć dane, póki to jeszcze jest
> możliwe, nawet zanim sprawdzisz dysk, bo jak coś mu się stało, to awaria
> może postępować "geometrycznie", a nawet "wykładniczo". Po zrzuceniu
> danych wtedy sobie sprawdź dysk... Lepiej na zimne dmuchać i niech się
> okaże, że backup był niepotrzebny, niż zaniedbać i żeby się okazało, że
> stracisz dane naprawdę.

Nic dodać ...

-- 
Piotr Palusiński [Microsoft MVP Shell/User]
https://mvp.support.microsoft.com/profile/Piotr.Palusinski
news://msnews.microsoft.com/microsoft.public.pl.windows
Nigdy nie kłóć się z głupcem, bo ludzie mogą nie dostrzec różnicy
Received on Thu May 15 20:55:19 2008

To archiwum zostało wygenerowane przez hypermail 2.1.8 : Thu 15 May 2008 - 21:42:01 MET DST