Re: jak duza partycja systemowa

Autor: OMSON <omson_at_o2.pl>
Data: Mon 05 May 2008 - 13:16:15 MET DST

1634Racine pisze:

> Jeszcze jedno: juz jest fat32; ponoc po konwersji fat32->ntfs system zwalnia
> lekko. Moze w granicach bledu,ale powtarzam co wyczytalem.
Nie wiem jak to jest bo nie sprawdzałęm empirycznie natomiast, kiedyś
mój kolega miał wiele zacięcia i udowadniał,że tak nie jest. Mnie
natomniast logika podpowiada, że OS z rodziny NT najpewniej będzie się
czuł na swoim własnym systemie plików. :)

> jak wspomnialem - na systemowej nie instaluje (nie jest to tak do konca
> pewne, ze to dobre rozwiazanie - w watku wspomniano o
> odzyskiwaniu/backupowaniu,ale cos za cos, jest lzejsza ponoc...).
Partycja jest lżejsza ok ale każdy kij ma 2 końce... skoro
zainstalowałeś programy to one też muszą działać wydajnie prawda?
Uważasz że zmiana ich instalacji na odrębna (dalszą) partycję
przyspieszy je? Niech to będzie spadek minimalny chociaż ale przecież
jest a zawsze to więcej zachodu jeszcze ;)

> umawiam sie na > = 40%, max 50%

Ok nie bedziemy polemizować - przyjmijmy, że wogóle powinien być zapas
na systemowej.

> temp,tmp, program files takze?
Po co program files?
> myslalem o tym.
> Tylko zeby sie znow cos mi nie rozwalilo, juz raz manipulowalem i format
> byl, zero ruchu, zero konsoli nawet.
> A... na przyklad za pomoca TweakUI? Moze byc? (gdzies mam zapis w ktorym
> kluczu jest zapisane gdzie sa te podstawowe katalogi...)
> Jak? Kasuje katalog w starym miejscu --> tworze w nowym --> w TweakUI albo
> recznie w rejestrze zapisuje nowa lokalizacje --> restart ?
Moim zdaniem nie powinieneś przekombinować, dlatego TweakUI sobie odpuść
(a tak na marginesie przeciez to Ci zeżre kolejne zasoby systemowe i
lekkość o która walczysz przerobi się w cięzkość) ;)

> Tylko teraz problem: gdzies tam czytalem,ze bywaja programy ktore glupieja i
> szukaja typowych katalogow,czyli temp,tmp, program files na ich tradycyjnym
> miejscu i ... kaszanka :)
Pewnie są - ale o ile mi wiadomo (z czytm się spotkałem) raczej na siłę
wrzuca śmiecie w stare lokalizacje (np instalator zintegrowanych kart
AC'97 często tak robi np Realtek) :)

Pzdr, OMSON

--
Pesymista widzi ciemny tunel.