Re: jak duza partycja systemowa

Autor: 1634Racine <1634_at_Racine.pl>
Data: Mon 05 May 2008 - 12:47:28 MET DST

OMSON in news:fvmi4d$je6$1@news.lublin.pl
> To wszystko IMHO zależy od tego, gdzie postanowisz instalować
> oprogramowanie. Sam Windows XP (podejżewam, że 2k tak samo)
> nieskrępowanie będzie śmigać na partycji 4GB.

Michal Kawecki ladnie mi to kiedys opisal,a teraz przypomnial sie w watku :)
Tak, te 5 GB (z ntfs nawet) to nie jest zle. Juz wiem,ze lekko powieksze,ale
bez przesady.
Ja mam fat32, nie wiem... jakos tak z rozpedu chyba. Poza tym tu i owdzie
czytalem,ze przy ratowaniu systemu,odzyskiwaniu danych, to lepiej jednak
fat32,ale glowy nie daje, musze poczytac,raczej wiem,ze dzwonią, mniej
kojarze - gdzie. I: nie mam potrzeby nadawania praw, szyfrowania. Ale chyba
wazne w ogole bezpieczenstwo danych - poczytam.
Jeszcze jedno: juz jest fat32; ponoc po konwersji fat32->ntfs system zwalnia
lekko. Moze w granicach bledu,ale powtarzam co wyczytalem.

> To zainstalowane
> oprogramowanie na partycji systemowej i wielkość pliku wymiany (wg mnie
> powinien byc ustawiony na sztywno a najlepiej na oddzielnym, szybszym
> dysku fizycznym) determinuje rozmiar partycji systemowej.

jak wspomnialem - na systemowej nie instaluje (nie jest to tak do konca
pewne, ze to dobre rozwiazanie - w watku wspomniano o
odzyskiwaniu/backupowaniu,ale cos za cos, jest lzejsza ponoc...).
Powiedzmy,ze pozwole systemowi. Tez juz tutaj, czy na innej grupie -
sugestie,ze w granicach bledu przyspieszenie. No w kazdym razie szybszego
dysku nie mam.

> Z moich
> doświadczeń wynika, że jakakolwiek by nie była wielkość C to powinno być
> min 20% wolnego miejsca.

umawiam sie na > = 40%, max 50%

> Powinieneś też wyłączyć przywracanie systemu

ni mom,w2k.

> przekierować wszystkie tempy na inna partycję.

temp,tmp, program files takze?
myslalem o tym.
Tylko zeby sie znow cos mi nie rozwalilo, juz raz manipulowalem i format
byl, zero ruchu, zero konsoli nawet.
A... na przyklad za pomoca TweakUI? Moze byc? (gdzies mam zapis w ktorym
kluczu jest zapisane gdzie sa te podstawowe katalogi...)
Jak? Kasuje katalog w starym miejscu --> tworze w nowym --> w TweakUI albo
recznie w rejestrze zapisuje nowa lokalizacje --> restart ?

Tylko teraz problem: gdzies tam czytalem,ze bywaja programy ktore glupieja i
szukaja typowych katalogow,czyli temp,tmp, program files na ich tradycyjnym
miejscu i ... kaszanka :)