Re: jak duza partycja systemowa

Autor: Kerry <kerry_at_kerryking.com>
Data: Mon 05 May 2008 - 13:32:27 MET DST

Użytkownik "Sempiterna" <rzopa@amorki.pl> napisał w wiadomości
news:481d8a82$1@news.home.net.pl...

> Tu nie więcej, niż cała mieszcząca sie w pierwszych 127 gigabajtach
> dysku...
> Jeśli będzie poza, a coś wyłączy klucz enablebiglba, to system nie
> wstanie, bo nie zobaczy tego, co ponad 127 giga.

Miałem niezły krach, przy w2k.
Otóż założyłem (poniżej 127GiB) partycję, na której miałem Win2k.
Dalej na dysku (250-gigabajtowym) coś tam i dalej rozszerzona z jedną, do
pełna partycją logiczną.
Przyszedł moment, że instalowałem "na czysto" Win2k, w miejsce starej,
systemowej partycji, niestety przez nieuwagę dopuściłem do automatycznego
skanowania tej daleko położonej partycji logicznej, przy ponownym
uruchomieniu podczas instalacji.
Wiadomo, że Win2k bez 48-bitowego adresowania nie poradzi sobie z duzymi
dyskami, niestety system był mądrzejszy niż ja i poszatkował tak mi dane, że
jedynym wyjściem, było usunięcie partycji i odzyskanie ich TestDiskiem. :)

--
Pozdrawiam,
Kerry