Re: Vista i BSOD przy uruchamianiu nowego laptopa

Autor: Michal Kawecki <kkwinto_at_o2.px>
Data: Tue 29 Apr 2008 - 07:16:18 MET DST

Dnia Tue, 29 Apr 2008 00:29:46 +0000 (UTC), BrunoJ napisał(a):

> Porobilem nawet fotki.
> Blad ma opis:
> PAGE_FAULT_IN_NONPAGED_AREA
> i numerek 0000000050

To by wskazywało na hardware.
http://msdn2.microsoft.com/en-gb/library/ms793437.aspx

> hmm, na fabrycznie nowym sprzecie?? Troche dziwne...

Ale to nie ma nic do rzeczy. Co więcej, większość ukrytych problemów
sprzętowych wyłazi właśnie na fabrycznie nowym sprzęcie. Potem będziesz
miał spokój na jakieś dwa-trzy lata :-).

> Przy okazji - zapuscilem toola diagnostycznego della - nie wywalil nic na
> temat bledow pamieci, natomiast powtarzalnie wyrzuca blad:
>
> systemboard RTC accuracy test failed.
>
> Z sugestia ze jesli blad powtorzyl sie dwukrotnie to mam raportowac do
> supportu della (cos sie zreszta samodzielnie do nich wyslalo).
> Przy czym na RTC byly jeszcze jakies inne testy i przeszly (co to w ogole jest
> - real time clock?)

Sprzętowy zegar czasu, taki mały scalaczek CMOS na płycie głównej. Skoro
fabryczny tool wywala błędy to masz ewidentnie jakiś problem sprzętowy,
którego konsekwencje mogą być różne. Płyta glówna nadaje się jedynie do
wymiany.

--
M.   [Windows - Shell/User MVP]
/odpowiadając na priv zmień px na pl/