Re: Vista i BSOD przy uruchamianiu nowego laptopa

Autor: BrunoJ <brunojj_at_NOSPAM.gazeta.pl>
Data: Tue 29 Apr 2008 - 02:29:46 MET DST

Michal Kawecki <kkwinto@o2.px> napisał(a):

> Trzeba wyłączyć automatyczny restart systemu (mój komputer ==>
> właściwości ==> zaawansowane) i wkleić tutaj pełen opis tego błędu.
Porobilem nawet fotki.
Blad ma opis:
PAGE_FAULT_IN_NONPAGED_AREA
i numerek 0000000050

Dokladniejsze dane nizej

Podpis problemu:
  Nazwa zdarzenia problemu: BlueScreen
  Wersja systemu operacyjnego: 6.0.6000.2.0.0.768.2
  Identyfikator ustawień regionalnych: 1045

Dodatkowe informacje o problemie:
  BCCode: 50
  BCP1: E5A0984C
  BCP2: 00000000
  BCP3: 81DC22E8
  BCP4: 00000002
  OS Version: 6_0_6000
  Service Pack: 0_0
  Product: 768_1

oczywiscie sa jeszcze pliki. "wysylalem" to wbudowanym toolem do MSa, ale
napisalo ze nie ma rozwiazania na taki problem :D

Z tego co czytalem w necie to jest to problem z obsluga RAMu - badz sprzetowy,
badz wadliwe sterowniki. Sterowniki mam aktualne poza jedna sztuka (myszopad),
teraz zupdatowalem i zobacze, ale nie spodziewam sie progresu...
Ludki rozne sztuki robili, w tym np przestawiali w biosie tryb pracy pamieci.
Ale to chyba akurat bez sensu.

> [...]
> Zapuść test pamięci RAM i to najlepiej po takim dłuższym leżakowaniu
> komputera i spoza systemu, tj. po uruchomieniu testu z płyty CD. Na
> przykład MemTest86 http://www.memtest86.org albo narzędzie testujące
> pamięć RAM na płytce instalacyjnej Visty. Przeskanuj dysk twardy np.
> programem HDDScan, może są badbloki. Jak nic nie znajdziesz to
> najpewniej problem leży w kondensatorkach układów CMOS na płycie
> głównej, których czas rozładowania jest często bardzo długi i wymaga
> wyłączenia zasilania. I to zgadzałoby się z Twoimi obserwacjami.
hmm, na fabrycznie nowym sprzecie?? Troche dziwne...

Przy okazji - zapuscilem toola diagnostycznego della - nie wywalil nic na
temat bledow pamieci, natomiast powtarzalnie wyrzuca blad:

systemboard RTC accuracy test failed.

Z sugestia ze jesli blad powtorzyl sie dwukrotnie to mam raportowac do
supportu della (cos sie zreszta samodzielnie do nich wyslalo).
Przy czym na RTC byly jeszcze jakies inne testy i przeszly (co to w ogole jest
- real time clock?)

W necie, wrecz na strona MSa jest jeszcze sugestia na temat virusow, ale
sprawdzalem i nie mam. Jutro zglosze problem do Della i zobaczymy co z tym
zrobia.

Gdyby jeszcze jakies sugestie, to poprosze.

pozdrawiam
Bruno