Re: co to za siec ?

Autor: Andrzej P. Wozniak <uszer_at_poczta.onet.pl.invalid>
Data: Sat 12 Apr 2008 - 12:54:21 MET DST

Osoba podpisana jako Luke <paranid@poczta.onet.pl> w artykule
<news:ftpmrv$mq7$1@news.onet.pl> pisze:

> nie mam pojecia, moze miesiac, moze rok temu. moj thunderbird jej nie
> widzi. tylko linux sieci

Odśwież listę grup. Nie wiesz jak - pytaj na pl.news.czytniki.

> jest widoczna, jest bez szyfrowania

Aha.

> ikonka pokazuje i informuje, ze jestesmy polaczeni. ikonka w trayu.

Czyli zgodnie z ustaleniem, że się rozgłasza i nie ma szyfrowania.

> pomylka adres 169.

169.x.x.x to więcej niż 169.254.x.x, a tylko ten ostatni zakres jest
zdefiniowany jako link local. Przykładowo adres IP 169.169.169.169 należy do
Citicorp.

> moze i dlatego sie pytam.

To już wiesz, że prawdopodobnie tak.

> to nie tak, bo siec nazywa sie blabla spot, wiec pomyslalem, ze to
> wlasnie jakis darmowy spot, ktory stworzyla pobliska biblioteka, czy cos
> w ten desen.

Blabla nie jest skrótem od biblioteka. Jak się coś dosłownie nazywa blabla,
to sobie ktoś jaja robi.
Jeśli coś ma nazwę wyglądającą normalnie i z pozoru brak zabezpieczeń, to
może być pułapka na takich ciekawskich jak Ty - użyj słowa kluczowego
honeypot. Może ktoś zastawia pułapkę na szkodnika, a może to szkodnik
zastawia pułapkę na frajera - wybieraj.

--
Andrzej P. Woźniak  uszer@pochta.onet.pl  (zamień miejscami z<->h w adresie)