Re: USB

Autor: V <marcin_mail2005WYTNIJTO_at_yahoo.pl>
Data: Mon 07 Apr 2008 - 22:46:31 MET DST

Witam,

Na poczatek mala poprawka: odtwarzacz MP4 juz chodzi - winny okazal sie kabelek.
Made in China, jesli kogos interesowalaby odrobina statystyki ;-)

> Port MIDI to urzadzenie oznaczane jako MPU-401 i jest rozszerzeniem
> karty dzwiekowej i/lub "portu gier" a nie samodzielnym urządzeniem P&P.
> Brak drivera oznacza brak pliku .inf powiadamiajacego system o potrzebie
> instalacji odpowiedniego sterownika.
> W windows XP jest odpowiedni sterownik i można zainstalowac go "recznie"
> (Dodaj sprzet, Dodaj nowe urządzenie sprzętowe, Ręcznie, Kontrolery
> dźwieku, wideo i gier, Microsoft, Urządzenie Midi zgodne z MPU-401)

Najpierw zaczne od tego, ze moje MIDI jest zwyklym urzadzonkiem posiadajacym z
jednaj strony MIDI, a z drugiej USB. Nie jest podpinane do oddzielnej karty
dzwiekowej (tudziez wbudowanej, z wyprowadzonym skledziem MIDI) z prostego
powodu: nie mam ani takiej karty, ani moja plyta nie posiada obslugi portu gier
(czyli tam, gdzie zwykle podpinalo sie MIDI w pecetach) - i pewnie tu pies
pogrzebany. Ale o tym pozniej.

Technicznie podlaczenie (oraz instalacja, tzw. "automatyczna" przez Windows XP
64-bit) polegala na podlaczeniu wsztystkiego, co trzeba (i jak trzeba), a w
systemie pojawilo sie:
* ControlPanel/SoundsAndAudioDevices: zakladka Hardware - pozycja USB Audio
Device (tylko jedno urzadzenie),
* po kliknieciu w Properties tego urzadzenia zakladka Properties pokazuje liste
"Multimedia Devices", a wsrod nich - MIDI Device Instrument,
* rozwiniecie tegoz plusikiem pokazuje szczegoly: "WDM MIDI Device".

Natomiast:
* ControlPanel/SoundsAndAudioDevices: zakladka Audio w pozycji MIDI music
playback pokazuje tylko urzadzenie M$ GS Wavetable SW Synth. I to jet zle,
poniewaz drugi Windows (ten, na ktorym zainstalowalem sterowniki Korga) pokazuje
juz wlasciwie, czyli moje urzadzenie MIDI (i ktorego wybranie skutkuje
odsluchiwaniem MID-ow na klawiszu).

Tez sugerowalem sprzedawcy (z Hong Kongu), ze jego interfejs nie jest jednak
plug&play najprawdopodobniej z powodu braku pliku *.inf (ktory trzeba jednak
zainstalowac recznie), a to za sprawa najprawdopodobniej roznych konfiguracji
plyt glownych (jedne maja karty dzwiekowe ze wsparciem MIDI, inne nie). To tylko
teza, ktora nalezaloby sprawdzic, ale zoltym nalezaloby dokopac predzej, niz im
tlulmaczyc. Pewnie do tego sa przyzwyczajeni, a nie do dyskusji, wobec czego
kontakt sie urwal po mojej prosbie podania dokladnych wymagan i definicji ich
"systemu plug and play".

Jednak Twoja propozycja dodania MPU-401 jest IMO nieskuteczna, a to najpewniej
ze wzgledu, ze moja plyta nie posiada wlasnie wsparcia MIDI (przez wsparcie
rozumiem fizyczne umieszczenie na plycie pinow umozliwiajacych wyprowadznie
portu gier na sledz z tylu obudowy oraz logicznie przydzielenie temu portowi
przerwan i zakresu adresow w BIOSie). Dodanie tegoz recznie skutkuje wiec:
* ControlPanel/SoundsAndAudioDevices: zakladka Hardware - pozycja MPU 401
Compatible MIDI Device - Properties - DeviceStatus: This device cannot find
enough free resources that it can use. (Code 12).
Przy czym na starym komputerze podlaczenie MIDI dziala bezproblemowo, byc moze
wlasnie dlatego, ze tamta plyta ma takie wsparcie (ma slocik na plycie, ma
ustawienia w BIOSie). I smutna konkluzja na marginesie: kupilem tez kiedys
zwykle MIDI podlaczane do takeigo portu gier, a potem takze i karte dzwiekowa w
taki port wyposazona. Niestety, karta dzialala, a jej port gier - nie chcial (ze
wzgledu ze stara plyta glowna miala sama taki port wbudowany, jednak nie mialem
sledzia), wiec odeslalem z powrotem do zoltkow, a ci... zapomnieli ja wymienic.
Holota. Jedyne dzialajace MIDI to amigowe, ale nie mam ze soba Amigi, poza tym
Bars&Pipes to jednak nie Cubase, pomimo ze bez instrukcji dziala od razu niemal
intuicyjnie ;-)
Na koniec mala szansa, ze byc moze w BIOSie trzeba bedzie cos przestawic -
pytanie brzmi tylko, co powoduje konflikt (jesli to konflikt sprzetowy) ? W
BIOSie powylaczalem IrDY, porty szeregowe, rownolegle - wszystko, z czego nie
korzystam, przed instalacja systemu.

> bo .inf z Korga zawierał zapewnie nie tylko swój .inf ale także driver
> do MPU

Wydaje mi sie, ze nie chodzi tu o MPU. Na 32-bit Windowsie (tam, gdzie musialem
sterowniki Korga zainstalowac) nie ma tego MPU zainstalowanego. Natomiast:
* ControlPanel/SoundsAndAudioDevices: zakladka Audio w pozycji MIDI music
playback mozna juz wybrac Urzadzenie audio USB, Cubase widzi tak samo to
urzadzenie - jednak sa problemy przy nagrywaniu.

> a nie ma tam czasem karty dzwiekowej z portem gier / Midi, a co za tym
> idzie już zainstalowanego MPU?

Tam (w tym drugim-starym komputerze) jest, tylko ze obsluga MIDI w BIOSie jest
wylaczona (przerwania nie sa przypisane) :-)