Re: USB

Autor: sTav <marmro9_at_beztego.o2.pl>
Data: Tue 08 Apr 2008 - 01:27:31 MET DST

V wrote:
> [...]
>
> Jednak Twoja propozycja dodania MPU-401 jest IMO nieskuteczna, a to
> najpewniej ze wzgledu, ze moja plyta nie posiada wlasnie wsparcia
> MIDI (przez wsparcie rozumiem fizyczne umieszczenie na plycie pinow
> umozliwiajacych wyprowadznie portu gier na sledz z tylu obudowy oraz
> logicznie przydzielenie temu portowi przerwan i zakresu adresow w
> BIOSie). Dodanie tegoz recznie skutkuje wiec: *
> ControlPanel/SoundsAndAudioDevices: zakladka Hardware - pozycja MPU
> 401 Compatible MIDI Device - Properties - DeviceStatus: This device
> cannot find enough free resources that it can use. (Code 12).

Komunikat wskazuje na brak zasobow a nie brak sprzetu. (brak sprzetu to
IMO: code 22)
Moze daloby sie ustawic recznie. MPU uzywa portow z zakresu od 300-301
do 330-331, IRQ w zasadzie obojetne (wolne).

> Na koniec mala szansa, ze byc moze w BIOSie trzeba bedzie cos
> przestawic - pytanie brzmi tylko, co powoduje konflikt (jesli to
> konflikt sprzetowy) ? W BIOSie powylaczalem IrDY, porty szeregowe,
> rownolegle - wszystko, z czego nie korzystam, przed instalacja
> systemu.

Sprawdz w BIOS czy masz USB - LEGACY support.
Odpal DxDiag i sprawdz co widzi i na co mozna ustawic, - w tym czasie
urzadzenie powinno byc podlaczone.

> Wydaje mi sie, ze nie chodzi tu o MPU.

Kak zwał tak zwał...

 Urzadzenie audio USB, Cubase widzi tak samo to urzadzenie - jednak sa
> problemy przy nagrywaniu.

Wobec tego Korg instalowal tam "Urzadzenie Audio USB" ze wsparciem dla
MidiPort.

Skoro COM'y, LPT'y i inne porty do peryferiów sa emulowane na USB, to
MPU tez musi byc i zapewne jest na co by wskazywal powyższy cytat.
Wszystkie te standarty byly natywnie obslugiwane przez ISA, wiec
ustawienie w BIOS USB na LEGACY jest IMHO nieodzowne, chyba ze
zdobedziesz jakis specjalny driver PCI>USB lub emulowany MPU na USB.

--
Pozdrowienia!
M.