Re: USB

Autor: sTav <marmro9_at_beztego.o2.pl>
Data: Thu 03 Apr 2008 - 02:16:28 MET DST

V wrote:
> Witam,
>

> I teraz tak: port MIDI nie chodzi, jak trzeba. Niby nie wymaga on
> sterownikow i
> jak twierdzi producent - powinien byc rozpoznawany przez system
> "plug&play" bezproblemowo.
> Tymczasem u mnie port MIDI nie jest wykrywany (ani pod WinXP Pro, ani
> pod Win XP Pro 64-bit) - jest tylko instalowane urzadzenie audio (we
> wlasciwosciach ktorego jest teoretycznie odtwarzach MIDI), niemniej
> nie da sie wybrac jako urzadzenia odgrywajacego MIDI nic poza
> wbudowanym w karte dzwiekowa emulatora.

Port MIDI to urzadzenie oznaczane jako MPU-401 i jest rozszerzeniem
karty dzwiekowej i/lub "portu gier" a nie samodzielnym urządzeniem P&P.
Brak drivera oznacza brak pliku .inf powiadamiajacego system o potrzebie
instalacji odpowiedniego sterownika.
W windows XP jest odpowiedni sterownik i można zainstalowac go "recznie"
(Dodaj sprzet, Dodaj nowe urządzenie sprzętowe, Ręcznie, Kontrolery
dźwieku, wideo i gier, Microsoft, Urządzenie Midi zgodne z MPU-401)

> Dopiero po zainstalowaniu sterownikow KORG-a (nie do mojego
> urzadzenia, ale
> sadzac na oko powinny byc podobne) takie urzadzenie staje sie
> widoczne w
> systemie i mozna wybrac moje urzadzenie MIDI do odgrywania np. MID-ow.

bo .inf z Korga zawierał zapewnie nie tylko swój .inf ale także driver
do MPU

> Fajnie, tylko dlaczego urzadzenie instaluje sie bezproblemowo
> (czytaj: bez
> zadnych sterownikow) na starym komputerze (jeszcze z USB 1.1) ??

a nie ma tam czasem karty dzwiekowej z portem gier / Midi, a co za tym
idzie już zainstalowanego MPU?

--
Pozdrowienia!
M.