Re: Szukam sposobu na dzielenie przepustowości łącza w zależności od ilości użytkowników

Autor: Kajetan <no-mail_at_no-problem.pl>
Data: Wed 02 Apr 2008 - 00:15:41 MET DST

"micz" <micz81@yahoo.com> wrote in message
news:25c433cc-fdc9-4b09-97b6-04a9d3b5d75a@i7g2000prf.googlegroups.com...
Panowie dziękuję za odpowiedzi. Poszperałem nieco i nadal mam pewne
wątpliwości:

Michale,
<ciach!>

Radosławie (którego to odpowiedzi na tym forum - nawiasem mówiąc -
nieraz już mnie wybawiły z opresji :) Dzięki.)
czy urządzenie, które proponujesz to rozwiązanie podobne do
zasugerowanego przez Michała? I czy wgrywanie nowego softu jest
konieczne w obu przypadkach? Jestem w stanie na tenże soft przystać,
bo utraty gwarancji aż tak bardzo się nie boję (w sumie te rzeczy albo
się psują albo nie - kwestia szczęścia :) ) Nie mogę jednak uwierzyć,
że nie produkuje się urządzeń dedykowanych do moich (i myślałem, że
nie tylko moich) potrzeb i że trzeba istniejące produkty
przystosowywać domowymi sposobami...

Zasadniczo, to o co pytasz (zarzadzanie pasmem) jest zagadnienieniem
wybitnie skomplikowanym,
i jedynie wydaje sie proste. Z urzadzeniami dostepnymi na rynku sytuacja
wyglada tak -
albo masz tani ogryzek w ktorym QoS (jesli wogole jest) to jedynie jakas
proteza dzialajaca lepiej lub gorzej,
albo platforme typu WRT na ktora ladujesz 3rd party firmware ktore QoS ma
rozwiazany troszke lepiej,
ale konfiguracja zaczyna byc skomplikowana. Trzecia ewentualnosc to
powazniejsze urzadzenie,
za powazniejsze pieniadze i np
http://www.cisco.com/en/US/docs/ios/12_4/qos/configuration/guide/hqos_c.html
do poduszki. (To jedynie przyklad, korzystanie z takich zabawek w warunkach
domowych jest bez sensu).