Re: Szukam sposobu na dzielenie przepustowości łącza w zależności od ilości użytkowników

Autor: micz <micz81_at_yahoo.com>
Data: Tue 01 Apr 2008 - 20:14:27 MET DST

Panowie dziękuję za odpowiedzi. Poszperałem nieco i nadal mam pewne
wątpliwości:

Michale,
chciałbym tylko doprecyzować, że chodzi mi NIE TYLKO o to by
przydzielić użytkownikom określone limity, ale także, a może przede
wszystkim, by użytkownicy wykorzystywali przepustowość efektywnie,
czyli by nie leżała odłogiem (tak dzieje się gdy obowiązują JEDYNIE
limity). Piszę to, bo w opisie zaproponowanego przez Ciebie urządzenia
zaniepokoił mnie poniższy fragment i martwię się czy zostałem dobrze
zrozumiany:
"Dzięki Bandwidth Management możemy zdefiniować użytkowników LAN
poprzez ich adresy IP bądź przedziały tych adresów, a następnie
przypisać dla każdego z nich maksymalną prędkość pobierania (Rx) i
wysyłania danych (Tx) z/do Internetu w kb/s."

Radosławie (którego to odpowiedzi na tym forum - nawiasem mówiąc -
nieraz już mnie wybawiły z opresji :) Dzięki.)
czy urządzenie, które proponujesz to rozwiązanie podobne do
zasugerowanego przez Michała? I czy wgrywanie nowego softu jest
konieczne w obu przypadkach? Jestem w stanie na tenże soft przystać,
bo utraty gwarancji aż tak bardzo się nie boję (w sumie te rzeczy albo
się psują albo nie - kwestia szczęścia :) ) Nie mogę jednak uwierzyć,
że nie produkuje się urządzeń dedykowanych do moich (i myślałem, że
nie tylko moich) potrzeb i że trzeba istniejące produkty
przystosowywać domowymi sposobami...

pozdrawiam - Micz