Re: VPN

Autor: Kajetan <no-mail_at_no-problem.pl>
Data: Tue 29 Jan 2008 - 00:33:44 MET

"Leon" <roberttrubas@poczta.onet.pl.WYTNIJ.TO> wrote in message
news:fnlnis$esv$1@nemesis.news.tpi.pl...
> Witam
>
> Mam zamiar uruchomic VPN (PPTP) na serwerze W2K3 Std. Jest to serwer
> terminali na ktorym pracuje ok 20-30 uzytkownikow, chce zabezpieczyc te
> polaczenia przez VPN jednak nie bardzo sie orientuje czy moje lacze
> wyrobi - DSL 4Mbit. Czy polaczenie VPN przez samo zestawienie rezerwuje
> dla siebie jakies pasmo? Jesli tak to ile? Do tej pory przy tej
> przepustowosci nie ma problemow z praca, czy zestawienie VPN'a widocznie
> zwolni prace terminalowa?

Oczywiscie, PPTP ma pewien narzut protokolu, ale nie sadze zeby byla to az
taka wartosc
zebys ja specjalnie odczul, raczej obawiam sie ze DSL bedzie zbyt malo
interaktywne
na sesje terminalowa, ale jesli bedziesz sie laczyc tez z sieci TPSA a nie
jakiegos pol34
to powinno byc okej. Na sesje RDP rezerwuj minimum 64Kbps, optymalnie
256Kbps
- podziel wiec swoj uplink przez te wartosci i bedziesz wiedzial ile sesji
ci sie "zmiesci".