Re: Pytanie odnośnie ważności licencji OEM.

Autor: Wojciech \ <spook.no_at_unwanted_mail.op.pl>
Data: Sat 26 Jan 2008 - 17:03:47 MET

[oktan] wrote:
> Jesli w licencji bedzie , ze po uruchomieniu programu musze popelnic
> samobojstwo i ja wyraze zgode poprzez klikniecie OK to musze sie
> zaj... bo inaczej w sadzie sie nie pozbieram

Widzisz, tylko po pierwsze taki zapis licencji jest niezgodny z polskim
prawem i możesz go olać z góry na dół, po drugie zaś, jeśli jesteś
inteligentny, to nie zgadzasz się na ustalenia takiej licencji i nie
instalujesz programu.

> OMG. Nie twierdze ze licencja OEM jest bezprawna (niezgodna z prawem)
> tylko ze to nie jest prawo. Kumasz te subtelna roznice?

Ale na co Ci ta różnica? Prawo każe Ci przestrzegać podpisanej licencji,
więc w pewnym sensie stanowi ona lokalnie prawo (stanowiące o programie,
którego używasz - mowa oczywiście o punktach niesprzecznych z polskim
prawem).

> Skoro 95% uzytkownikow uzywa OEM zatem mozna uznac ze jest ona
> podstawowa , chesz wiecej - doplac extra. (bez fajerwerkow)

Tu nie chodzi o to, że 95% użytkowników używa OEM, tylko że 95% wszystkich
programów jakie wychodzą są tylko w wersji BOXowej. OEM jest - o ironio -
ukłonem w stronę użytkowników, którzy mogą zapłacić dwa razy mniej, ale
kosztem ograniczeń licencyjnych.

> To jest ponury zart , tylko nie ja go wymyslilem.

Cóż; tak też można to ująć...

Pozdrawiam -- Spook.

--
! ._______. Warning: Lucida Console sig!    //)    !