Re: Pytanie odnośnie ważności licencji OEM.

Autor: Wojciech \ <spook.no_at_unwanted_mail.op.pl>
Data: Fri 25 Jan 2008 - 22:32:12 MET

chiroproktolog wrote:
> W licencji, którą posiadam do Windows XP Prof OEM nie ma ani jedengo
> słowa o takim przywiazaniu do płyty - kiedy to MS wprowadził? Mozesz
> przytoczyć cytat z Twojej licencji?

O, przed chwilą znalazłem - myślę, że będzie to zarówno odpowiedź na pytanie
Twoje jak i pytającego.

http://www.microsoft.com/technet/community/chats/trans/sysbuild/05_0222_sb.mspx

<cytat>
JD - Microsoft (Expert):
Q: I hate to reiterate the meeting, but you said if you upgrade a mobo in
any pc you are required to purchase a new os correct?
A: Yes, the OEM OS is tied to the motherboard. So, if the motherboard fails
while under warranty the license remains intact. However, if you are simply
upgrading for feature or performance enhancements, you would need a new OS
license.
</cytat>

Pozdrawiam -- Spook.

--