Re: w2k i xp na jednej partycji

Autor: Kacper Lis <kacperlis_at_wp.pl>
Data: Thu 24 Jan 2008 - 13:45:56 MET

> 2.Jeśli taka koegzystencja obu OS na tej samej partycji grozi poważnymi
> kłopotami to czy istnieje metoda przeniesienia instalacji np XP PRO na
> inna partycję, czy też trzeb?a zainstalować wszystko od zera, już na
> osobnych partycjach

Zajrzyj na:
www.enter.pl/archiwum/tekst.asp?p=2001/05/klub_sasiedzi.htm
www.enter.pl/archiwum/tekst.asp?p=2001/06/klub_zgodni.htm

Co prawda jest to o windows 98 i 2000 (u mnie na 90 mhz działa), powinno
być tak samo. Instaluj programy tak jak w "klub sąsiedzi", czyli instaluj
pierw na jednym systemie w jednym katalogu, a następnie w drugim systemie w
tym samym katalogu. Oszczędzisz dużo miejsca.

>Czy obie muszą być sformatowane na ten sam system
>plików?

Skoro komputer ma być do biura to lepiej żeby oba były NTFS.

> 3. Czy można przenosić bez kłopotów dane z partycji NTFS na FAT32 i
> odwrotnie?
Tak. Miałem win98 na fat32 i 2000 na ntfs w jednym komputerze.

>Czy są jakieś problemy ze starszymi aplikacjami instalowanymi
> na partycji NTFS?

Nie!, miałem 2000 i XP z NTFS na 90 MHz i 128Ram, i instalowałem gry z 1989.

> Te pytania są pewnie dla doświadczonych kolegów infantylne, ale może
> ktoś znajdzie parę chwil i mnie oświeci. Pozdrawiam wszystkich, Miram.

P.S. Skoro komp do biura to może lepiej zostawić jeden system, 2000. Jest
szybszy. Chyba że to jakiś Works9, Office 2007 czy inne coś co chodzi tylko
na XP. Pamiętaj że Office2003 chodzi też na Windows 2000.

Pozdro, Kacper Lis, lat 12 :>