w2k i xp na jednej partycji

Autor: miram <miramo_at_op.pl>
Data: Thu 24 Jan 2008 - 09:52:25 MET

Witam. Będę wdzięczny za uwagi na temat który zapewne był już kiedyś
poruszany ale nie mogłem go na grupie zlokalizować. Tak się złożyło, że
dostałem nowego PC z preinstalowanymi na dysku C (NTFS) systemami W2K i
XP PRO. Jest także partycja D: w formacie FAT32.
1. Czy koegzystencja obu OS na tej samej partycji grozi jakimiś
kłopotami - PC jest przewidziany do prac biurowo - technicznych, żadnych
gier. Gdzieś czytałem, że to niezdrowo, ale nie wiem dokładnie dlaczego.
Po zainstalowaniu kilku aplikacji (antywirus, firewall, dekompressor
plików) nie zauważyłem żadnych problemów. Można z nich korzystać z obu
OS, na tych samych linkach.
2.Jeśli taka koegzystencja obu OS na tej samej partycji grozi poważnymi
kłopotami to czy istnieje metoda przeniesienia instalacji np XP PRO na
inna partycję, czy też trzeba zainstalować wszystko od zera, już na
osobnych partycjach? Czy obie muszą być sformatowane na ten sam system
plików?
3. Czy można przenosić bez kłopotów dane z partycji NTFS na FAT32 i
odwrotnie? Czy są jakieś problemy ze starszymi aplikacjami instalowanymi
na partycji NTFS?
Te pytania są pewnie dla doświadczonych kolegów infantylne, ale może
ktoś znajdzie parę chwil i mnie oświeci. Pozdrawiam wszystkich, Miram.