Re: Znów kłopot z UDMA...

Autor: Sempiterna <rzopa_at_amorki.pl>
Data: Tue 15 Jan 2008 - 20:35:21 MET

Użytkownik "Ormianin" <ormianin@ciach.epf.pl> napisał w wiadomości
news:16jy59lu7ynte$.1v0ffh6ptdzx2.dlg@40tude.net...
(nie więcej niż UDMA3 na dyskach, portach i kablach ATA/100...)

> mam podobny problem, ja jedym kanale IDE dwa dyski, na drugim kanale
> dwie
> nagrywarki DVD-RW i CD-RW
> bios widzi prawidlowo dyski IDE UDMA-5, DVD-RW UDMA-2 i CD-RW DMA
> MultiWord-2
> natomiast windows w menadzerze urzadzen podaje dyski UDMA-4, DVD-RW
> UDMA-1
> i CD-RW DMA MultiWord-2 (czyli prawidlowo rozpoznaje tylko tryb dla
> CD-RW)
> plyta glowna jest dosc stara (ale jara) na KT-266A, robilem prawie
> wszystko
> [...]

Jak pisałem, to się stało po upgrade BIOSu. Podziałam jeszcze w
temacie, że w BIOSie wymuszę konkretnie UDMA-5 i zobaczę, czy system da
się przekonać. Zrobię też downgrade BIOSu i zobaczę, czy szybkość wróci.
Na razie nie narzekam na transfer, choć wolniejszy... jednak w momencie,
gdy kopiuję dużo dużych plików, różnica czasu zaczyna mieć znaczenie.
Nie mogę jednak wykluczyć sterowników - możliwe, że coś się mogło
grzebnąć i nastąpiła jakas podmiana, lub jakiś głębsiejszy wpis we w
Rejestrze się był przestawił.
Spróbuję też, podmienić dysk, zrobić instalację minimalną, aby tylko,
zobaczę, czy pomogło, czy nie.
Chociaż na razie, jeśli chodzi, to nie jestem aż tak skory do ruszania
czegokolwiek.

--
D4
U...kąsiła misia pszczoła... O ...niedobra! - misiu woła...