Re: Znów kłopot z UDMA...

Autor: Ormianin <ormianin_at_ciach.epf.pl>
Data: Tue 15 Jan 2008 - 11:53:11 MET

Fri, 11 Jan 2008 11:25:25 +0100, na pl.comp.os.ms-windows.winnt, Sempiterna
napisał(a):

> Płyta P5VDC-MX, chipset VIA... (nie pamietam numeru)
> 2GB RAM, P4HT 3.06 GHz
>
> Postanowiłem wgrać nowego BIOSa.
> Przy poprzednich HDD robiły w UDMA-5, DVD-RW z UDMA-4.
> Po Flashu wszystko chodzi w UDMA-3, mimo, że nic nie zmieniałęm w
> sterownikach, BIOS przy starcie raportuje właściwe UDMA.
> Numeru z odinstalowaniem i wykrywaniem portów IDE próbowałem, nie
> zadziałało. Dodałem też w Rejestrze w odpowiednim miejscu odpowiedni
> wpid EnableUDMAxxx, nic z tego, dalej UDMA3.
> Niezbyt mi się uśmiecha instalowanie Hyperiona (mam malo sympatyczne
> [...]

mam podobny problem, ja jedym kanale IDE dwa dyski, na drugim kanale dwie
nagrywarki DVD-RW i CD-RW
bios widzi prawidlowo dyski IDE UDMA-5, DVD-RW UDMA-2 i CD-RW DMA
MultiWord-2
natomiast windows w menadzerze urzadzen podaje dyski UDMA-4, DVD-RW UDMA-1
i CD-RW DMA MultiWord-2 (czyli prawidlowo rozpoznaje tylko tryb dla CD-RW)
plyta glowna jest dosc stara (ale jara) na KT-266A, robilem prawie wszystko
co wyzej opisal autor pierwszego posta i nic za kazdym razem mam nizsze
wartosci UDMA dla dyskow i dla DVD-RW z czego moze to wynikac? gdzie lezy
problem?