Re: Jak udostepnic pliki w LANie tylko konkretnemu komputerow?

Autor: Michal Kawecki <kkwinto_at_o2.px>
Data: Sat 12 Jan 2008 - 16:57:54 MET

Dnia Sat, 12 Jan 2008 15:14:04 +0000 (UTC), Mariusz napisał(a):

> Witam,
>
> Mam w domu mini-siec zrobiona z komputera stacjonarnego i laptopa na routerze.
> Wdostepniam w tej sieci udzialy dyskowe (np. dysk laptopa, zeby byl widoczny z
> kompa stacjonarnego).
> Czy ktos wie jak zrobic, zeby po podlaceniu sie do sieci w pracy moj dysk
> laptopowy nie byl widoczny w calej firmowej sieci?
> Nornmalnie to za kazdym razem jak przychodze do firmy to wylaczam
> wspoldzielenie dla dysku w laptopie, a po powrocie do domu wlaczam je
> spowrotem, ale troche to upierdliwe.
> [...]

Jest wiele sposobów, ale najprostszym będzie zdefiniowanie konkretnych
maszyn, które będą miały prawo łączenia się z poświadczeniami Gość. W
wierszu poleceń cmd.exe wpisujesz:
net user gość #wyświetla ustawienia
net user gość /workstation:pc1,pc2,pc3 #wpisywanie adresów IP lub nazw
netbiosowych konkretnych stacji
net user gość /workstation:* #kasowanie wpisów

Proponuję też zapoznanie się z serwisem http://banita.pl/konf/smb.html .

--
M.   [Windows - Shell/User MVP]
/odpowiadając na priv zmień px na pl/