Re: Limit polaczen w LAN?

Autor: Michal Kawecki <kkwinto_at_o2.px>
Data: Sat 12 Jan 2008 - 16:57:54 MET

Dnia Sat, 12 Jan 2008 16:23:09 +0100, Latet napisał(a):

> Ale wyłączyłeś (odptaszkowałeś) czy odinstalowałeś ten komponent?

Tylko odptaszkowałem.

> P.S.
>
> Jak można sprawdziś który komp jest w danej chwili master browserem?

W sieci systemów równorzędnych Master browserem zawsze zostaje ta
maszyna, która pierwsza uruchomi usługi sieciowe. Ale po jej wyłączeniu
rolę MB przejmie losowo wybrany inny komputer.

Do sprawdzania służy np. programik browstat.

> Tu czytam wlasnie
> http://www.banita.pl/konf/smbprzegwinxp.html
> jak zablokować w wybranym kompie ambicje bycia master browserem,

Takie modyfikacje w rejestrze robi się tylko wtedy, gdy układ sieci jest
stały.

> ale co sie stanie, jesli zrobię to w kilku kompach i pewnego
> dnia tylko one będą włączone?

Nic. Przestanie tylko działać przeglądanie w Otoczeniu sieciowym.

> Co się dzieje w sieci LAN peer-2-peer zloznej z samch XP
> w momencie gdy master browser zostaje wyłączony?
> Paraliż "otoczenia sieciowego" na wszystkich kompach,
> dopoki ktoryś nie przejmie tej roli? Ile czasu to moze zabrac?

Będziesz się mógł wbijać tylko po adresach IP.
Ponowne rozgłaszanie w sieci może zająć nawet kilkanaście minut.

Polecam artykuł "PCkurier - Dla praktyków - Przeglądanie w sieciach
Microsoft, browser, otoczenie sieciowe"
http://www.pckurier.pl/archiwum/artykuly/stelmaszek_ewa/przegsie/

--
M.   [Windows - Shell/User MVP]