Re: Zamiana tonów niskich z wysokimi

Autor: Bonawentura <bonawentura2_at_o2.pl>
Data: Sat 12 Jan 2008 - 12:11:59 MET

Witam!
Ja zrozumiałem z wypowiedzi Huberta, że chodzi o coś (program)
działający jak skrambler, który jest używany defakto do "maskowania"
sygnału mowy w torach fonicznych np. radiotelefonów. Wtedy tylko osoby
posiadające te kodery/dekodery będą się rozumiały, dla pozostałych
użytkowników sygnał jest "zamaskowany" czyli niezrozumiały. Kodowanie
sygnałów analogowych odbywa się najczęściej poprzez właśnie inwersję
pasma (zamiana niskich i wysokich tonów - tak było w pytaniu).
Dokładniej jest to skrambler o zmiennym podziale pasma (Variable
Split-Band). Jest to dokładniej wyjaśnione w EP9/96.
Układ elektroniczny który to realizuje to np FX224.
Pozdrawiam. Mariusz.