Re: Ustawienie pamięci wirtualnej

Autor: adam9870 <adam9870_at_o2.pl>
Data: Tue 08 Jan 2008 - 17:04:56 MET

Dominik pisze:
> Dzieki za informacje, ale chodzi mi jak powinno być optymalne ustawienie
> żeby chodziło dobrze, m.in. żeby nie zamulał..
To zależy w głównej mierze od czynności, które wykonujesz i wymagań
aplikacji, których używasz. W przypadku systemów linuksowych i tzw.
partycji wymiany pełniącej stosunkowo podobną funkcję jak pamięć
wirtualna w systemach Windows przyjęło się, że jej wielkość powinna
wynosić dwukrotną wartość pamięci RAM zainstalowanej w komputerze. W
przypadku zaś systemów Windows opinie na ten temat również krążą różne.
Osobiście twierdzę za w miarę optymalne ustawienie pamięci wirtualnej
również wynosi mniej/więcej dwukrotną wartość pamięci RAM. Tak też
polecałbym spróbować ustawić Tobie. Ew. idź metodą prób i błędów i
zobacz jak będzie Ci się najbardziej optymalnie pracowało. :-)