Re: Podj±³em eksperyment...

Autor: Sempiterna <rzopa_at_amorki.pl>
Data: Tue 01 Jan 2008 - 10:33:06 MET

U¿ytkownik "Piotr Palusiñski" <perfekt_xl@invalid.wp.pl> napisa³ w
wiadomo¶ci news:flctfj$139$1@nemesis.news.tpi.pl...
> In news:477989c6$1@news.home.net.pl,
> *Sempiterna* <rzopa@amorki.pl> typed:
>
> To nie znaczy, ¿e masz wy³±czyæ plikw wymiany. S± aplikacje, które
> bêd± siê
> upominaæ o swapa.

Spoko, piotrze, to nie jest docelowe. To czasowo, aby poznaæ zachowanie
systemu. Po eksperymencie swap zostanie uczciwie w³±czony i dam mu ca³e
4 giga... A niech sobie ma....

> Je¶li tylko, to mo¿liwe, staraj siê unikaæ umieszczenia pliku wymiany
> na tym
> samym dysku co pliki systemu operacyjnego.

Mam na razie dwa dyski, na tym drugim nie chcia³bym, aby system trzyma³
co¶ swojego, do czego broni dostêpu nawet super-adminowi (konieczno¶æ
czasem jego od³±czenia i odpalenia systemu z obecnym tylko jednym,
systemowym). To ju¿ lepiej chyba daæ trzeci dysk, nawet jaki¶ ma³y i na
nim swapa, temporary i.f., inne tymczasowe... I pwnie nawet FAT16 na nim
dam, chocia¿ mo¿e dla zabezpieczenia, aby mi babole nie ciagnê³y
uruchomieñ z tymczasówek, to mo¿e jednak NTFS...

> Przy takiej wielko¶ci RAM-u na XP mo¿esz przeniesc jadro Windows do
> pamieci
> RAM. Z definicji wszystko, co znajduje sie w pamieci RAM, dziala
> szybciej
> niz cos wymagajacego dostepu do dysku i pamieci wirtualnej.

To jest jasne samo przez siê, milisekundowy dostêp do dysku, razy ilo¶æ
pozycjonowaæ, razy..., versus nano, czy nawet mikrosekundowy dostêp do
elektroniki... Transferów nie rozpatrujê, to kilka rzêdów wielko¶ci...

> Mozna to zmienic, aby wylaczyc stronicowanie i umiescic jadro na stale
> pamieci RAM.
> HKEY_LOCAL_MACHINE\System\CurrentControlSet\Control\Session Manager\
> Memory Management
> Dodaj wartosc DWORD "DisablePagingExecutvie" = 1

Executive... zaraz dodam, dziêki.

Bêdê siê przygl±daæ swemu systemowi.
O, zrobi³em, warto¶æ ju¿ by³a, ustawiona na zero, zmieni³em na jeden.
Przy okazji zmieni³em parê innych warto¶ci, ale kiedy z nich skorzystam,
to nie wiem, bo na razie nie prze³adowujê systemu.

--
U...k±si³a misia pszczo³a... Ty ...niedobra! - misiu wo³a...
Za me mêki, za me bóle, roz...montujê wszystkie ule!