Re: Vista Buisness i logowanie

Autor: Sławomir Stępniak <slaw1step_at_poczta1.1onet.pl>
Data: Sat 29 Sep 2007 - 04:48:59 MET DST

Użytkownik "model" napisał w news:fdim4s$eud$1@news.onet.pl...
> Witam. Mam pytanko. Jest sobie vista buisness. Czy jest możliwość zmiany
> sposobu logowania, takiego jak w XP po wyłączeniu tego kolorowego
> logowania, czyli okienko gdzie wpisujemy login, hasło i nazwę domeny

W Viście (no przynajmniej Home bez domeny) nie ma już tradycyjnego
okienka logowania :(. Trochę inaczej przy logowaniu domenowym, ale
jak widać nie działa idealnie.
Jedyne co wiem, to że można zmusić użytkownika do wpisywania
loginu (i tym sposobem ukrycia innych loginów), ale to raczej
jeszcze bardziej oddala od pożądanego rozwiązania.

> (teraz mam tak, ze aby zalogować sie lokalnie na komputer, to muszę przed
> loginem wpisać nazwę kompa np. NAZWAKOMPUTERA\login i dopiero później
> hasło, natomiast do domeny to pamięta że ma być domena). Nie ukrywam że
> jest to dosyć uciążliwe.

W sumie, to jeśli komputer już należy do domeny, to powinien się
do niej logować. Logowanie lokalne powinno być ograniczone do
naprawdę wyjątkowych sytuacji. Nawet jeśli komputer jest fizycznie
poza domeną, to powinien mieć możliwośc zalogowania (być może
ograniczoną ilość) do lokalnej kopii profilu domenowego.
Administrator domeny powinien to włączyć, jeśli dotąd nie ma.

No ale skoro musisz logować się na konto użytkownika lokalnego,
wtedy można by popróbować obejśc ten problem. W kontach użytkowników
(start, uruchom, netplwiz) we właściwościach, nazwa,
do nazwausera dopisać nazwę kompa tak: nazwausera@nazwakompa
przy logowaniu powinien taką podpowiadać, jeśli tylko o to chodzi.

--
Pozdrawiam, Sławomir Stępniak, slaw1step@poczta1.1onet.pl (bez cyfr)