Re: 2 karty sieciowe a dysk

Autor: Sławomir Stępniak <slaw1step_at_poczta1.1onet.pl>
Data: Sat 29 Sep 2007 - 04:08:27 MET DST

Użytkownik "Adramelech" napisał w
news:Xns99B9BBD0167CEadresutuniema@127.0.0.1...
> Witam
>
> Załóżmy że mam komputer z 2 kartami sieciowymi. Jedna to WiFi do routera,
> druga to 1gbit LAN bezpośrenio do drugiego komputera róznież z 1gbit
> kartą(obie zintegrowane na płycie). No i na drugim kompie zmapuje sobie
> dysk
> sieciowy. Jak łatwo się domyslić, chciałbym by odczyt danych z pierwszego
> komputera odbywał się przyz gigowy interfejs, a nie po Wifi. Da się jakiś
> Win XP Prof okreslić z jakiego połączenia sieciowego ma kożystać zmapowany
> dysk sieciowy?

Domyślam się, że ten drugi komputer też ma kartę WiFi (czy jakąkolwiek inną)
łączącą go bezpośrednio z routerem. Bo gdyby nie, to byłoby brak drogi
alternatywnej, no i brak problemu.
Samo 'zmapowanie' to tylko przydzielenie literki do zasobu sieciowego.
I ono nie okresla z którego interfejsu korzystać.
Natomiast możnaby sposobem mapowania nieco poregulować. Gdyby mapować po
IP (załóżmy, karta ethernet drugiego komputera 192.168.0.4, pierwszego
192.168.0.3). Mapuj na drugim, podjąc IP karty ethernet na pierwszym
net use X: \192.168.0.3\nazwaudziału
Wydaje się, że system wybierze najkrótszą drogę, przez ethernet.
Gdyby podawać \nazwa1kompa\nazwa udziału, to przez wifi i ethernet
byłaby +/- ta sama droga.
Szanowni przedpiścy podali już jakieś rozwiązania, ale dość złożone,
i powodujące pewne ograniczenia (na ile to rozumiem).
Ale korzystając z nich, można by jeszcze dla pewności, we właściwościach
interfejsu (karty Wifi), we właściwościach protokołu TCP/IP, zaawansowane,
wins, wyłączyć NETBIOS / TCP/IP (o ile to Wifi ma służyć tylko usługom
internetowym typu www, poczta itp.)
Natomiast dzięki wskazaniu konkretnego adresu dla mapowania, manipulacje
bramą będą już niepotrzebne.

--
Pozdrawiam, Sławomir Stępniak, slaw1step@poczta1.1onet.pl (bez cyfr)