Re: Jaką wersję Visty Home wybrać?

Autor: Mr.FX <mrfx_at_wla.pl>
Data: Mon 24 Sep 2007 - 11:08:37 MET DST

[...]
> Trochę się ciężko szuka odpowiedzi w tym ciągu liter :o
> Ale do rzeczy, o jakiej niestabilności mówimy, w szczególności innej
> w 64 w stosunku do 32bitowej wersji. Używam VHP64 jakieś 3/4 roku
> dopiero, ale nie zauważyłem jakiś specjalnych wywrotek.
[...]
> Też polecałbym 32 bitową wersję jeśli kto nie musi, albo nie jest
> hobbystą eksperymentatorem. Ale nie z powodów jakiejś 'stabilności',
> raczej przez kłopoty z aplikacjami, sterownikami, podpisami, które
> mogą w 64 wystąpić.
[...]

Ja od 1/2 roku używam Visty 64bit i generalnie nie narzekam.
Nie miałem do wyboru lepszego systemu do swoich zastosowań
i konfiguracji sprzętowej.

Jeśli jednak chodzi o stabilność i kontrolę systemu nad aplikacjami
i sterownikami, to opowieści Microsoftu można włożyć miedzy bajki
(choć nie ma to związku z 32/64-bit).

Wszystkie sterowniki mam WHQL (a jeśli nawet bym nie miał, to Vista
podobno miała być odporniejsza od XP). Jak dotąd dwie aplikacje
u mnie potrafiły wiele razy, skutecznie doprowadzić do BSOD
i samoistnego restartu, tj. Virtual PC (po kilkunastu-kilkudziesięciu
godzinach pracy) i Test Drive Unlimited. Zdarzyło się też kilka razy,
że inna aplikacja zawiesiła system na tyle skutecznie, że jedynym
rozwiązaniem był twardy reset.

XP używałem wcześniej przez trzy lata i nie pamiętam kiedy miałem
na nim BSOD.

--
Mr.FX [ myryfykysy ]