Re: administracja win 2000

Autor: Sławomir Stępniak <slaw1step_at_poczta1.1onet.pl>
Data: Sun 23 Sep 2007 - 20:31:30 MET DST

In news:27ab.00000022.46f66ad7@newsgate.onet.pl , *dublet* wrote:
> Ustawilem w win 2000 dostęp do katalogu dla gości na odczyt i wysyłanie bez
> mozliwości zmiany.

Dla pewności, mówimy o zabezpieczeniach NTFS (zakładka 'zabezpieczenia')
a nie o udostępnianiu?

> Stare pliki w tym katalogu widac tak jak potrzeba ale nowe pliki nagrane z
> poziomu administratora są dla gosci nie do odczytania pomimo istnienia w
> katalogu o jednym wspólnym uprawnieniu.
> Jak zrobić zeby wszystkie pliki nagrane przez wszystkich były z konta gościa
> traktowane tak samo?

Musiałbyś uściślić co znaczy 'nagrane' ;), bo może być:
1. Skopiowane (eksplorerem itp.)
2. Przesunięte (eksplorerem itp., znaczy przeciągnięte myszą)
3. Zapisane przez 'zapisz jako' z jakiejś aplikacji (np. Word)

W drugim przypadku (przesunięcia) system zachowa się jak opisałeś,
tzn. przeniesie plik (katalog) razem z jego uprawnieniami, jeśli
w źródle uprawnienia polegały na 'dziedzicz po nadrzędnym',
to i tu będą dziedziczyć (chyba) po aktualnym nadrzędnym, ale
jeśli były jakieś konkretne, to przy przesunięciu takie same będą.
Nie wiem, czy to zachowanie można zmienić, ale by to było IMHO dość
niebezpieczne, załóżmy, że ktoś przez nieuwagę przeciągnie myszą
jakiś kluczowy katalog (Widows, Documents and settings) do jakiegoś
podkatalogu 'X'. Wtedy uprawnienia w tym katalogu i podkatalogach
zostałyby zresetowane do tych obowiązujących w podkatalogu 'X'.
I przesunięcie z powrotem już nie miałoby skąd odzyskać szczegółowych,
różnorodnych uprawnień do podkatalogów w tym przesuwanym. byłby w
zasadzie system do reinstalacji.
Tak, że w tym wypadku pozostaje prosić rzeczonego administratora aby,
kopiował (ewentualnie później w miejscu źródłowym usuwał), albo
po przesunięciu zmieniał zabezpieczenia, starczy, by włączył
dziedziczenie po nadrzędnym.

W pierwszym i trzecim przypadku (czyli kopiowanie, zapis, w każdym
razie tworzenie nowego pliku, katalogu) system chyba nadaje uprawnienia
miejsca docelowego, przynajmniej mój. Jeśli tu coś nie tak działa, to
będziemy kombinować.

--
Pozdrawiam.:Sławomir Stępniak:.slaw1step@poczta1.1onet.pl(ale bez cyfr)