Re: Jak sformatować dysk na serwerze?

Autor: Lawrens Hammond <valhalla_at_interia.pl>
Data: Tue 18 Sep 2007 - 01:37:18 MET DST

Użytkownik "Mariusz" <mariusz610@wp.pl> napisał w wiadomości
news:fcn19n$sg9$1@atlantis.news.tpi.pl...
> Witam mam taki problem: Otóż kupiłem komputer który służył jako serwer
> miał zainstalowaną wersje windowsa: Biznes serwer 2000 czy coś takiego
> jest
> on zainstalowany na partycji C która ma tylko 2GB. Gdy ja próbowałem

Moment... dużo, a niejasno...
Primo - czy jakieś dane muszą zostać zachowane?
Jeśli nie muszą, to po prostu, z poziomu instalatora, pozdejmuj
partycje, załóż jedną odpowiednio dużą (w XP SP2 da sie nawet 320 GB -
sprawdzone) i miej to za sobą. Szybki format, instalacja, głowa nie
boli.
Jeśli jednak jakieś dane zachowane być muszą... to nam napisz, cos
wymyślimy.
Ostatecznie zostaje program DISKPART z XP... ale go nie rozgryzałem i
nie podpowiem...
Na przyszłość - trochę więcej napisz o tym, co w bebechach maszyny
siedzi, tzn. ile ten Twój dysk ma w sumie pojemności, czy mają być
zachowane dane, czy nie mają, czy nie muszą ale fajnie, zeby były, jaki
procuszek, ile pamiątki, czy dysk ATA zwykły 40-pinowy, czy
Serial-ATA... Moze to nie zawsze będzie mieć znaczenie, ale czasem może
pomóc.
Znakomite kompendium wiedzy o tym, jak zadawać pytania (chodzi o to, aby
zadając pytanie, maksymalnie ułatwić udzielenie odpowiedzi) jest tu:
http://rtfm.killfile.pl... Coby nie było, ze się mądrzę... średnio
chociaż raz w roku czytam ten tekst od A do Z...Mimo 14-letniej praktyki
w necie... :) I zawsze ten tekst nieco inaczej odbieram :))

Tak BTW - jeśli świeżutko jest po instalacji, a z jakiegoś powodu ta
nastąpiła na innym dysku, niż "C", to można się pokusić o to, aby system
zrobić na dysku "C" nie stawiając wszystkiego od nowa. W Windows2000 to
działa, w XP podobno nie bardzo (trzeba bardziej pokobinować w Rejestrze
ponoć)... W menedżerze dysku trzeba popodmieniać literki partycji - w
systemach linii NT woluminy też się montuje, jak w Linuksie, literka
dysku jest sprawą wtórną, w odróżnieniu od linii 9x/Me.

Powodzenia

--
LH
Jambo, jambo bwana,