Re: Jak wydobyć dane z folderu Moje Dokumenty?

Autor: Lawrens Hammond <valhalla_at_interia.pl>
Data: Tue 18 Sep 2007 - 01:20:02 MET DST

Użytkownik "Jasko Bartnik" <adres@sygnaturka.nadole> napisał w
wiadomości news:op.tythf0nrrgp2nr@sempron...

> Cos mi po glowie chodzi, ze w trybie awaryjnym trzeba z konta
> administratora przejac ten folder na wlasnosc.

To i owszem, działa. Niekoniecznie z trybu awaryjnego - ten dysk nie
jest dyskiem systemowym, jego problem polega tylko w zasadzie na tym, że
"w jego mniemaniu" kto inny jest jego "panem".
Ale zwykle (nie zawsze, jednak przeważnie, jeśli się w międzyczasie nie
kombinowało z pojedynczymi uprawnieniami), zamiast przejmować taki dysk
na własność, można pokusić się o metodę znacznie szybszą, a równie
skuteczną - dyskowi trzeba dopisać, w trybie admina oczywpiździe,
obecnego użytkownika (a ściślej - "wszyscy", jako uprawnionego do
wszystkiego. W razie problemów spropagować uprawnienia w podkatalogi. Wg
mojego szacunku dzieje sie to 2-3 razy szybciej, niż przejęcie na
własność. Skopiować dane i pies go sformatował. Ja tak robie. I właśnie
mnie to czeka, bo ostatecznie podjąłem decyzję, że robię reinstalkę (po
awarii, gdzie trochę nawaliło w sterownikach, poza tym gmer wywala taką
listę, że dwa dni bym ją czytał), ale najpewniej na czas jakiś, albo i
na stałe, zahula u mnie Linux, albo Solaris. Jako, ze jadę z memorką do
reklamacji, to pewnie znowu niedługo zagości u mnie 2 GB RAM i starczy
mi "na wszystko". A nawet coś na 64bit - sprawdziłem, Vista 64bit
zainstalowała się i odpaliła.

Zatem - jako alternatywę - dopisz usera "wszyscy" do ACL - szybciej od
przejęcia na własność, zwykle skutkuje.

--
LH
Jambo, jambo bwana,