Re: Freezy podczas odtwarzania multimediow na laptopie

Autor: ledres <lost2malp_at_opkropka.pl>
Data: Wed 12 Sep 2007 - 00:19:23 MET DST

Lawrens Hammond pisze:

> Ale ilość obecnej konkretnie pamięci, czy jaki procek i dysk siedzą -
> taka informacja może ułatwić. Laptop to jednak pecet i pecetowym prawom
> podlega. A parametry różnych laptopów bywają bardzo różne...

Ale roznych sztuk tego samego modelu? Bo model podalem ;)

> Jeszcze jedno pytanie precyzujące - czy tych multimediów słuchasz z
> dysku, czy z włożonej płyty CD/DVD?

Z dysku. Dzisiaj pracowalem na nim caly dzien i zauwazylem, ze nawet
kiedy niczego nie slucham / nie ogladam to tez sie potrafi to dziac - to
by moglo potwierdzac teorie o przegrzewaniu. Procesor nie jest podkrecony.

> Sprawdź, czy nie uaktywnia się opcja oszczędzania energii - zanim dysk
> się wybudzi, mija kilka sekund i może przymrozić, wyłącz w BIOSie
> zatrzymywanie dysku/-ów, jeśli już ma to być, niech tym sie Windows
> zajmie. Ale też, jeśli nie na bateriach, nie wyłączałbym dysków w ogóle.
> Może jest na mały czas włączone takie oszczędzanie w Windzie, tak samo,
> zanim dysk się wybudzi, minie kilka sekund.

Ale czy dyski sie wylaczaja kiedy uzywam komputera, ruszam myszka itd.?
Sadzilem ze to dziala podobnie jak wylaczanie monitora po jakims czasie
bezczynnosci. Ale teraz w sumie przyszlo mi do glowy, ze to moze sie
dziac kiedy dysk nie jest uzywany, a wszystko dzieje sie w pamieci ;)
W systemie to byla pierwsza opcja ktora wylaczylem - od razu
podejrzewalem dysk. Nie wiedzialem niestety, ze w BIOSie tez trzeba to
wylaczyc - zaraz to zrobie.

> W Windzie - w menedżerze urządzeń... nie ma konflików? (żółte
> wykrzykniki, zwykle, albo czerwone krzyżyki, rzadziej, przy danych
> urządzeniach, świadczą o jakichś problemach)

Nie ma.

Wielkie dzieki za obszerna odpowiedz :)

pzdr. ledres